زنگ خطر- چک لیست تیم ملی برای صعود 

آیا مسئولان فوتبال ایران شرایط خاص تیم ملی در روزهای پیش رو را درک کرده‌اند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه؛ ژاپن، کره‌جنوبی، بحرین، عربستان، عراق، ازبکستان، قطر و امارات از جمله تیم‌های آسیایی هستند که در هر دو فیفادی ماه فروردین مسابقه دارند. علی الظاهر فقط ایران و استرالیا از بین قدرتهای آسیا فقط در یکی از فیفادی‌ها به میدان خواهند رفت. که البته این مسئله برای استرالیا چندان حیاتی نیست چرا که تیم ملی این کشور در مسابقات پیش روی مقدماتی جام جهانی وضعیتی ایمن برای صعود دارد. این درحالیست که ما در نوبت قبلی فیفا دی با وجود استفاده از یک بازی خوب مقابل بوسنی،مسابقه دوم را از دست دادیم .

البته نابود شدن فرصت دو مسابقه ملی در اوقات کمیاب فیفا دی مسبوق به سابقه است اما در عین حال نشانگر ضعف سازماندهی در فدراسیون فوتبال ایران که شاید به اندازه کافی وضعیت خطیر پیش رو را درک نکرده،والبته حتما بخش مهمی از مسئولیت به گردن سرمربی تیم ملی که باید فشار لازم را برای انجام هر دوی این دو مسابقات به کارفرمایش وارد می‌کرد.اگرچه شرایط فعلی کرونایی و حاد است اما وقتی عراق می‌تواند از هر دو فیفادی استفاده کند،هر بهانه‌ای در این مورد نشانه‌ای افزون بر ضعف و سستی ما در برنامه ریزی است. 

همه ارکان فوتبال ایران باید بدانند که ۴ بازی پیش رو در بحرین فراتر از یک بخت آزمایی است و دست اندرکاران نباید هیچ جزییاتی را به امان خدا رها کنند. 

در چنین شرایطی صحبت از اردوی کیش پیش از سفر به بحرین و تمرین در آن زمین هم یک شوخی است و باید از دستور کار دربیاید کما اینکه بررسی امکانات میزبان و هتل محل اقامت و زمینهای تمرین نیز اهمیتی اساسی دارد که یکبار یک نسل طلایی جام جهانی(۲۰۰۲) را به این اهمال باخته‌ و سالها اشک و حسرت نتوانسته آب را به سرچشمه بازگرداند . تازه آن روز سرنوشت دست خودمان بود نه مثل امروز که ایران در یکی از سخت‌ترین گروه‌های پیش مقدماتی باید خارج از خانه از دو حریف سنتی اش حداقل ۴ امتیاز بگیرد. در این شرایط بخشی از تمرکز تیم ملی صرف موضوع میزبانی شده که ادامه بحث و نقل روی آن تنها ایجاد فرصتی برای بهانه‌های بعد از حذف احتمالی خواهد بود،درحالیکه باید روی این باور کار کرد که تیم ملی ایران قویتر از آن است که واهمه ای از بازی در این شرایط ناعادلانه داشته باشد(واتفاقا باید از این موضوع در جهت افزایش انگیزه بازیکنان استفاده کرد). 

در حال حاضر پستهای تیم سرپرست و مدیررسانه‌ای تیم ملی هم خالیست که هردو پست باید با بهترین افراد ممکن پربشود؛ و همه اینها کارهایی که باید  به سرعت و در حداقل زمان به سرانجام برسد. امروز در روز معارفه ملی پوشان و حضورشان در اردو با این ناهماهنگی و از دست دادن فرصت تولید عکس و خبر در جهت مثبت و جلب نظر تیم ملی از هوادارانش ، یک نمره منفی در کارنامه اداره کنندگان ثبت شد که البته بخشی از این موضوع به استقرار تیم جدید فدراسیون در روزهای آخرسال برمیگردد اما باید پذیرفت که این موضوع در شان تیم ملی نیست. 

ضمنا فدراسیون باید تکلیف خود را با سرمربی فعلی تیم روشن کند. اگر قرار است اسکوچیچ تیم ملی را در بحرین هدایت کند باید از حداکثر حمایت عملی فدراسیون برخوردار باشد والا و در غیر اینصورت انتخاب جانشین ، برکناری محترمانه و هرچه سریعتراو ضروری است.

این‌ها پیش‌نیازهای گام برداشتن در مسیر سخت صعود به جام جهانی قطر ۲۰۲۲ است.عملیاتی که باید به نتیجه برسد و غیر از این هیچ چیز دیگری مهم نیست.

۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 12727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha