شاید رکورد علی دایی این هفته شکسته شود!

کریستیانو رونالدو تا رسیدن به رکورد علی دایی، تنها ۷ گل فاصله دارد و این در حالی است که او سه تقابل نه چندان سخت برابر آذربایجان، صربستان و لوکزامبورگ را پیش رو خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، رونالدو که با گلزنی مقابل اودینزه توانست رکورد پله در بیشترین تعداد گل در بازی رسمی را بشکند، حالا در حالی به اردوی ملی پوشان پرتغالی اضافه شده که انگیزه بسیار بالایی برای یک کار خارق العاده دارد؛ رسیدن به رکوردی که در دو دهه اخیر هیچ‌کس حتی به آن نزدیک هم نشده و حالا کریس تنها ۷ گل تا دستیابی به آن فاصله دارد.

او در ۱۷۰ بازی ملی توانسته ۱۰۲ گل بزند و با ثبت تنها ۷ گل دیگر، نام خود را در کنار علی دایی اسطوره فوتبال ایران و آسیا قرار خواهد داد. نکته جالب البته این است که مهاجم سابق تیم ملی ایران در ۱۴۹ بازی توانست ۱۰۹ گل بزند و میانگین ۰.۷۳ را ثبت کند، میانگین که برای کریستیانو رونالدو روی عدد ۰.۶ قرار گرفته و بعید است در آینده هم بهتر از این شود.

کریستیانو که اولین بازی ملی اش را در سال ۲۰۰۳ برابر قزاقستان انجام داد و به جای فیگو به عنوان استعدادی ۱۸ ساله وارد زمین شد. او در آن سال هیچ گلی برای تیم ملی به ثمر نرساند اما از سال بعدی، روند گلزنی هایش را آغاز کرد و تا حالا هر سال موفق به گلزنی شده است. رونالدو در سال ۲۰۱۹ بهترین آمار خود را با زدن ۱۴ گل ثبت کرد ولی بدشانس بود که کرونا به سراغ دنیای فوتبال آمد و اجازه نداد تا در سال ۲۰۲۰ به رکورد علی دایی دست یابد.

فوق ستاره پرتغالی حالا در حالی به استقبال فیفادی می‌رود که پرتغال سه بازی با آذربایجان، صربستان و لوکزامبورگ خواهد داشت. صربستان یک بار در جام جهانی حضور داشته و تیمی نسبتا سرشناس در قاره سبز محسوب می‌شود اما دو تیم دیگر تقریبا بی هیچ موفقیتی در مسابقات بین المللی کار خود را به پیش برده‌اند و حالا هم حریف چندان سختی برای پرتغال محسوب نمی‌شوند.

رونالدو تاکنون ۵ گل به لوکزامبورگ، ۲ گل به آذربایجان و یک گل به صربستان زده و اگر موفق به تکرار این آمار در سه بازی شود، از رکورد علی دایی عبور کرده و خود را در پایان فیفادی، به عنوان آقای گل فوتبال ملی جهان معرفی خواهد کرد؛ البته که او این تعداد گل را در بازی های بیشتری به ثمر رسانده و حالا ثبت آن ها در سه بازی، کار آسانی برایش نخواهد بود.

روزنامه پرتغالی noticiasaominuto با تمجید از آمار علی دایی نوشت که او از سال ۱۹۹۳ گلزنی هایش در تیم ملی را آغاز کرد و تا جام جهانی ۲۰۰۶ در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشت. دایی ۱۲ گل به تیم های بزرگ آسیایی همچون کره جنوبی، ژاپن و عربستان سعودی زد و دروازه تیم های غیر آسیایی نظیر بوسنی، کانادا، اوکراین، اکواردو، مصر، مکزیک، کاستاریکا، پاراگوئه و... را هم گشود و حالا باید امیدوار به یک معجزه باشد تا همچنان رکوردش را حفظ کند؛ هرچند که پیش‌تر اعلام کرده بود از رکوردشکنی رونالدو ناراحت نخواهد شد!

روزنامه پرتغالی دیسپورتو با اشاره به عنوان آقای گلی علی دایی نوشته که کریستیانو رونالدو تلاش می‌کند تا جام جهانی ۲۰۲۲ رکورد علی دایی را بشکند.

روزنامه مارکا در تازه ترین شماره خود نوشته: رونالدو تنها ۷ گل تا رکورد آقای گل ملی جهان، علی دایی فاصله دارد و می‌تواند این رکورد را بشکند.

کارتون قدیمی بین اسپورت؛ علی دایی بالاتر از ابرها و رونالدو همچنان در تلاش برای دستیابی به عنوان او.

۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 12709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha