شمارش معکوس کشتی ایران برای تکمیل سهمیه‌های المپیک

آزاد و فرنگی‌کاران ایران در حالی سال جدید را آغاز کردند که بزودی باید در رقابتهای گزینشی المپیک در قاره آسیا به میزبانی قزاقستان برای کسب ۶ سهمیه باقیمانده به میدان بروند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر، کشتی ایران برای تکمیل کردن کاروان اعزامی خود به بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو نیاز به کسب ۶ سهمیه باقی‌مانده المپیک دارد که باید در میادین پیش رو در هر دو رشته ‏آزاد‬ و فرنگی به دست آورد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان در اوزان ۵۷ کیلوگرم توسط رضا اطری، ۸۶ کیلوگرم توسط حسن یزدانی و ۱۲۵ کیلوگرم توسط یدالله محبی صاحب سهمیه المپیک شد و حالا باید در رقابت‌های گزینشی برای کسب سهمیه اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم تلاش کند.

در کشتی فرنگی هم علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی توانستند سهمیه‌های المپیک را در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم در رقابت‌های جهانی قزاقستان به دست آورند. با این حساب نمایندگان کشورمان باید در رقابتهای پیش رو برای کسب سهمیه‌های اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم به میدان بروند.

بدین ترتیب شاگردان غلامرضا محمدی و محمد بنا باید طبق برنامه اتحادیه جهانی کشتی طی روزهای ۲۰ تا ۲۲ فروردین سال ۱۴۰۰ در رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا به میدان بروند و بلافاصله طی روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یابند.

اما تقارن زمان برگزاری دو میدان گزینشی المپیک و آسیایی باعث شده تا کادر فنی تیم‌های ملی هم برای حضوری موفق در این میادین برنامه ریزی خاصی انجام دهند. اما آنطور که به نظر می‌رسد اهمیت و اولویت اصلی متولیان کشتی، کسب سهمیه‌های باقیمانده است.

به هر حال اگر نمایندگان کشتی آزاد و فرنگی کشورمان نتوانند سهمیه‌های باقیمانده المپیک در قزاقستان کسب کنند، باید در پیکارهای گزینشی روزهای ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود، حضور یابند. مسابقاتی که کار شاگردان محمدی و بنا در آن بسیار سخت‌تر است چراکه بر خلاف پیکارهای گزینشی قبلی که در آسیا برگزار می‌شود، باید در بلغارستان با رقبای جهانی خود برای کسب سهمیه بجنگند.

به همین دلیل بسیاری از اهالی کشتی بر این باورند که آزاد وفرنگی کاران ایران باید در همان رقابتهای گزینشی در قزاقستان، کار را یکسره کنند و اجازه ندهند ادامه کار به مسابقات گزینشی بلغارستان کشیده شود.

البته برگزاری اردوی تیم‌های ملی کشتی و حضور در رقابتهای گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا، پایان برنامه‌های کادر فنی در سال آینده نیست، چراکه بعد از بازی‌های المپیک، پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ و همچنین رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان نیز در پیش است. بدین ترتیب مدعیان جامانده از مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های المپیک و همچنین فرنگی‌کاران جوان می‌توانند همچنان با انگیزه بیشتری برای حضور در میادین بین المللی و مهم بعد از المپیک به تمرینات خود ادامه دهند.

واپسین روزهای سال گذشته ترکیب تیم‌های کشتی کشورمان برا حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا در قزاقستان اعلام شد که اسامی آزاد و فرنگی‌کاران اعزامی به این مسابقات به شرح زیر است:

رقابت‌های گزینشی:

کشتی آزاد:
۶۵ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی
۷۴ کیلوگرم: یونس امامی
۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان
سرمربی: غلامرضا محمدی
مربیان: عباس حاج کناری- داود رخش خورشید

کشتی فرنگی:
۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی
۸۷ کیلوگرم: حسین نوری
۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی
سرمربی: محمد بنا
مربیان: رسول جزینی- بهروز حضرتی پور
ماساژور: محمد علیزاده (آزاد و فرنگی)
متخصص تغذیه: رامین امیرساسان (آزاد و فرنگی)

قهرمانی آسیا:

کشتی آزاد:
۵۷ کیلوگرم: علیرضا سرلک
۶۱ کیلوگرم: مجید داستان
۶۵ کیلوگرم: مرتضی قیاسی
۷۰ کیلوگرم: امیرحسین حسینی
۷۴ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی
۷۹ کیلوگرم: علی سوادکوهی
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی
۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم پور
۹۷ کیلوگرم: علی شعبانی
۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع
سرمربی: غلامرضا محمدی
مربیان: ابراهیم مهربان- عباس حاج کناری- داود رخش خورشید- حسن طهماسبی
ماساژور: سجاد امیری

کشتی فرنگی:
۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز
۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن نژاد
۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی
۶۷ کیلوگرم: حسین اسدی
۷۲ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد
۷۷ کیلوگرم: پژمان پشتام
۸۲ کیلوگرم: مهدی ابراهیمی
۸۷ کیلوگرم: ناصر علیزاده
۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی
۱۳۰ کیلوگرم: علی اکبر یوسفی
سرمربی: محمد بنا
مربیان: رسول جزینی- بهروز حضرتی پور- حبیب اله اخلاقی- عادل بالی تبار
ماساژور: محمد علیزاده
متخصص تغذیه: رامین امیرساسان (آزاد و فرنگی)
نایب رئیس و نماینده فدراسیون: حمید سوریان

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان، نروژ ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
کد خبر: 12662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha