نتایج مالی آرامکو منتشر شد / کاهش ۴۴ درصدی سود بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان

شرکت سعودی آرامکو، بزرگ‌ترین شرکت نفت و گاز جهان، نتایج مالی خود در سال ۲۰۲۰ را امروز منتشر کرد.این غول نفتی از کاهش ۴۴٫۴ درصدی سود خالص خود در این سال خبر داد.

به گزارش `پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، این شرکت بزرگترین ذخایر نفت مستقر در کره زمین یعنی حدود ۲۷۶ میلیارد بشکه نفت خام را در اختیار دارد. حالا با توجه به تلاطم و نوسانات بازار نفت در سال ۲۰۲۰ نتایج شرکت آرامکو ممکن است روند صنعت نفت را در دهه‌های آینده نشان دهد.

براساس گزارش رویترز، آرامکو دلیل کاهش ۴۴٫۴ درصدی سود خالص خود را کاهش قیمت نفت و فروش نفت خام در شرایط کاهش تقاضا در دوران شیوع بیماری کرونا اعلام کرد.

طبق این گزارش، آرامکو اعلام کرد پیش ‌بینی می‌شود که این شرکت هزینه‌های سرمایه‌ای خود را کاهش دهد.

در ادامه گزارش رویترز حسین مالک، رییس تحقیقات سهام در تلیمر گفت : چیزی که دارندگان آرامکو بیشتر به آن اهمیت خواهند داد این است که سود سهام مطابق با انتظارات است، اما کاهش سرمایه نشان می‌دهد که این شرکت انتظار ندارد قیمت‌های بالای نفت برای طولانی مدت دوام بیاورد.

رویترز نوشته است که پس از انتشار نتایج مالی و کاهش ۴۴٫۴ درصدی در سود خالص خود، سهام این شرکت ۰٫۶ درصد کاهش پیدا کرد.

طبق گزارش رویترز، سهام آرامکو در بیشتر روزهای سال گذشته در مقابل شرکت‌های نفتی جهانی در بازارهای نوظهور و توسعه یافته مقاومت خوبی نشان داده است، اما در هنگام بهبود قیمت نفت عملکرد کمتری در برابر این شرکت‌ها داشت.

در ادامه گزارش رویترز، امین ناصر، رییس اجرایی آرامکو در بیانیه‌ای گفت: استراتژی بلندمدت ما برای بهینه‌سازی سبد نفت و گاز با نگاهی رو به آینده، در مسیر درست است و با بهبود فضای کلان، شاهد افزایش تقاضا در آسیا و همچنین نشانه‌های مثبت در مناطق دیگر هستیم.

مونیکا مالک، اقتصاددان ارشد در بانک تجاری ابوظبی به رویترز گفت: کاهش ۴۴/۴ درصدی آرامکو در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با کاهش ۳۰٫۷ درصدی درآمد نفتی دولت عربستان سعودی در سال گذشته با وجود سود ثابت این شرکت برای دولت، علی‌رغم پایین آمدن قیمت نفت، نشان‌ می‌دهد آرامکو بیشتر از خزانه‌داری، متحمل بحران اقتصادی می‌شود.

۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 12654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha