مسوولین مساله تولید و گسترش کسب و کارها را جدی نمی گیرند/بخش قابل توجهی از موضوع موانع و پشتیبانی از تولید، بحث نظارت است

واعظی آشتیانی:رشد و توسعه تولید نیازمند تامین زیر ساخت های لازم است که اگر زیر ساخت ها، حمایت ها و موانع پیش روی تولید برداشته نشود، قطعا تولیدی اتفاق نمی افتد. وقتی از تامین زیر ساخت های تولید سخن می گوییم به این معناست که وقتی سرمایه گذار مایل به سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی است باید بداند که در شهرک های صنعتی چه فعالیتهایی انجام می دهد، چه تسهیلات و اعتباراتی دریافت می کند، وضعیت قیمتی  حامل‌های انرژی گونه است؟

امیر واعظ آشتیانی معاون اسبق  وزارت صمت  در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد در خصوص شعار سال، تولید، پشتیانی ها، مانع زدایی ها گفت: تولید یکی از مهمترین رکن های توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود، موضوعی تا این اندازه حیاتی که مقام معظم رهبری سال هاست به انحاء مختلف بر آن تاکید می کنند تا مسوولین بیش از پیش به اهمیت آن واقف شوند. آنچه برای توسعه تولید لازم است برداشتن موانع وحمایت ها و پشتیبانی های لازم است.

وی دراین باره افزود: به عبارت دیگر رشد و توسعه تولید نیازمند تامین زیر ساخت های لازم است که اگر زیر ساخت ها، حمایت ها و موانع پیش روی تولید برداشته نشود، قطعا تولیدی اتفاق نمی افتد. وقتی از تامین زیر ساخت های تولید سخن می گوییم به این معناست که وقتی سرمایه گذار مایل به سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی است باید بداند که در شهرک های صنعتی چه فعالیتهایی انجام می دهد، چه تسهیلات و اعتباراتی دریافت می کند، وضعیت قیمتی  حامل‌های انرژی گونه است؟

معاون اسبق وزیر صمت گفت: آگاهی بخشی از بخشودگی های مالیاتی و عوارض ها، خدمات دهی و اعطای تسهیلات بانکی به فعالین عرصه تولید از جمله موارد مهمی است که اگر به درستی تعریف و تعیین شود در کنار موارد متعدد دیگری که تولید کننده با آن رو به رو می شود می تواند گام بزرگی در راستای رشد و توسعه تولید باشد.

واعظ آشتیانی خاطر نشان کرد: متاسفانه مسوولین ما مساله تولید و گسترش کسب و کارها را جدی نمی گیرند، در حالی که در سایر کشورها بخصوص کشورهای صنعتی و توسعه یافته اگر حتی یک مغازه تعطیل شود، مسوولین نگران این تعطیلی می شوند، چرا که معتقدند بر درآمد زایی دولت و بر کاهش رفاه اجتماعی تاثیر منفی به جا می گذارد در حالی که همه ی دنیا این مسائل را آسیب شناسی کرده اند ما هیچ عکس العملی نسبت به تعطیلی یا نیمه خالی ظرفیت تولید خود نداریم.

معاون اسبق وزارت صمت گفت: یک یک آنچه گفته شد در کنار موارد دیگری که در بحث های مفصل می توان به آن پرداخت،همگی از ضروریات رشد وتوسعه تولید به شمار می روند که دولت در حقیقت باید در یک بسته حمایتی جامع از آن رونمایی و در راستای  توسعه تولید به طور کامل به کار بگیرد، ضمن اینکه مهمتر از همه مسائل برای رشد و توسعه تولید نیازمند مجریانی آگاه به اجرای قانون و ناظرینی با تجربه و کار کشته هستیم که نظارت را دست پایین نگیرند، چرا که بخش قابل توجهی از موضوع موانع و پشتیبانی مسئله تولید، بحث نظارت است که اگر نظارت به درستی انجام نشد موارد دیگر را تحت شعاع خود قرار می‌دهد و راه را برای گسترش تولید هموار می سازد.

۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 12651

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha