واتساپ دیگر در آیفون قابل دسترس نیست

پیام‌رسان واتساپ که بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد، کار روی تلفن هوشمند آیفون را متوقف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مشخص شد که به روزرسانی اخیر پیام‌رسان واتساپ، که هم اکنون در فروشگاه Apple موجود است، پشتیبانی از سیستم عامل iOS 9 را کاهش داده و بنابراین برنامه در آیفون ۴s که در سال ۲۰۱۱، یعنی ۱۰ سال پیش راه اندازی شده، کار نمی‌کند. واتساپ برای دسترس بودن به سیستم عامل iOS 10 یا نسخه بعدی نیاز دارد و با توجه به اینکه امکان به روزرسانی iPhone 4S به این نسخه از ios سیستم وجود ندارد، بنابراین کاربرانی که هنوز این تلفن خاص را دارند نمی‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

گفتنی است، آخرین باری که برنامه WhatsApp برای حذف پشتیبانی از تلفن‌های قدیمی به روز شد، در فوریه سال ۲۰۲۰ بود، واتساپ به همه کاربران تلفن‌هایی که توسط آن پشتیبانی نمی‌شوند، توصیه می‌کند قبل از اینکه کار با آن‌ها کاملاً قطع شود، همه چت‌های خود را بایگانی کنند.

.

به روزرسانی جدید WhatsApp

واتساپ یکی از بزرگترین برنامه‌های شرکت فیسبوک است. این برنامه در حدود ۲.۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و بیشترین میزان دانلود را در برنامه تلفن‌های هوشمند دارد. در آگوست ۲۰۱۶، واتساپ برای به اشتراک گذاشتن داده‌های کاربران با فیسبوک، سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به روزرسانی اساسی کرد، اما گزینه رد یا پذیرش را فراهم کرد.همچنین کشورهای اتحادیه اروپا و انگلیس از این قانون مستثنی هستند.

واتساپ دیگر در آیفون قابل استفاده نیست

شرایط جدید جمع آوری و به اشتراک گذاری اطلاعات با فیسبوک شامل شماره تلفن، تصویر حساب، فعالیت‌های کاربر در برنامه، علاوه بر مشخص کردن شناسه دیجیتال (IP) رایانه یا تلفن کاربر، مکان و زمان و همچنین جمع آوری اطلاعات مربوط به معاملات پرداخت و داده‌های مالی کاربران نیز است. واتساپ در بیانیه‌ای گفت: «داده‌هایی که ممکن است بین این پیامرسان و بقیه برنامه های فیسبوک به اشتراک گذاشته شود، شامل محتوای پیام‌هایی نیستند که رمزگذاری شده باشند.»

پس از اعلام اعلامیه جدید واتساپ درباره حریم خصوصی کاربران تصمیم گرفتند به برنامه «سیگنال» بروند، به ویژه پس از آنکه ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز اعلام کرد از آن استفاده می‌کند. بیش از ۱۰۰ هزار نفر در طی دو روز گذشته برنامه سیگنال را روی دستگاه‌های خود دانلود کردند، در حالی که تلگرام حدود دو میلیون بار بارگیری شده است. سیگنال نیز به نوبه خود فشار سنگینی را بر روی سیستم عامل خود اعلام کرد.

واتساپ دیگر در آیفون قابل استفاده نیست

۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
کد خبر: 12618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha