دماسنج بازار مسکن تهران در بهمن ماه/منطقه ۳ متری ۶۰ میلیون تومان

بررسی واحدهای مسکونی فروخته شده در بهمن ماه در تهران نشان می دهد قیمت ها در یکی دو منطقه با افزایش مواجه شده و در بیشتر مناطق نیز نسبت به ماه قبل از آن، کاهشی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل ازمهر، بر اساس گزارشی که بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن در بهمن ماه اعلام کرده، تعداد معاملات مسکن در بهمن امسال ۳ هزار و ۹۱۷ واحد بود که نسبت به بهمن ماه سال گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته است.

بانک مرکزی: بازار مسکن رکود تورمی دارد

همزمان با این رکود، تورم بازار مسکن در بهمن امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل (بهمن ۹۸) رشد حدوداً دو برابری (افزایش ۹۷ درصدی) در متوسط قیمت مسکن در تهران رخ داده و این شاخص در بهمن ماه، ۲۸ میلیون و ۳۸۹ هزار تومان در هر متر مربع بود؛ نسبت به ماه قبل از آن نیز (دی ماه ۹۹) رشد ۳.۷ درصدی داشته است.

رئیس اتحادیه املاک: بازار مسکن رکود «غیر» تورمی دارد

این در حالی است که مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک از کاهشی بودن روند قیمتی بازار مسکن خبر داده است.

به گفته خسروی، بانک مرکزی با هدف کمک به بهبود ترازنامه بانک‌های تجاری، گزارش بازار مسکن را تهیه می‌کند و در آن، میانگین کل شهر تهران اعلام می‌شود؛ در حالی که تنها در دو منطقه یک و ۳ رشد قیمت داشته ایم و در روزهای اخیر، فایل‌های فروش در بیشتر مناطق پایتخت، از نظر تعداد، رشد و از نظر قیمت کاهش داشته است.

نگاهی به معاملات انجام شده در بهمن ماه امسال نشان می‌دهد قیمت‌ها نسبت به ماه قبل از آن در بیشتر مناطق روند کاهشی داشته است.

گزارش میدانی؛ واحدهای مصرفی، ارزان‌تر از گزارش بانک مرکزی

واحد مسکونی ۶۲ متری ۱۰ سال ساخت واقع در منطقه ۱۰ تهران در بهمن امسال با متری ۲۸.۹ میلیون تومان به فروش رفته است؛ همچنین واحد ۱۶۰ متری ۵۰ سال ساخت (کلنگی) واقع در منطقه ۶ پایتخت نیز به قیمت متری ۳۳.۶ میلیون تومان، قرارداد شده است هر چند که قیمت ملک کلنگی در تهران گران‌تر از املاک قابل استفاده است.

در حالی که متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران بر اساس گزارش بانک مرکزی، متری حدوداً ۶۰ میلیون تومان است، واحد مسکونی ۷۹ متری ۱۰ سال ساخت در این منطقه، در بهمن امسال با قیمت متری ۳۶ میلیون تومان به فروش رسیده است.

همچنین گزارش بانک مرکزی از منطقه ۱۸ تهران، متوسط قیمت این منطقه را متری ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عنوان کرده، این در حالی است که واحد مسکونی ۶۴ متری ۱۸ سال ساخت در منطقه ۱۸ در بهمن امسال با متری ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان فروخته شده است.

از سوی دیگر، در گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت منطقه ۱۳ تهران، متری ۲۵.۵ میلیون تومان است؛ اما یک واحد ۵۴ متری ۵ سال ساخت متری ۱۶.۴ میلیون تومان به فروش رفته و یکی از معاملات زیر یک میلیارد تومانی در بهمن ماه بوده است.

کاهش قیمت‌ها در جذابترین منطقه تهران

بانک مرکزی متوسط قیمت منطقه را متری ۳۵.۵ میلیون تومان اعلام کرده با این حال واحد ۱۴۵ متری ۳ سال ساخت واقع در فلکه صادقیه به عنوان یکی از بهترین مناطق منطقه ۵، ۳۷.۹ میلیون تومان بهمن ماه امسال به فروش رسید.

قرارداد فروش واحد مسکونی ۱۰۸ متری ۱۴ سال ساخت واقع در سعادت آباد خیابان بهزاد در بهمن امسال متری ۶۲.۳ میلیون تومان به امضا رسیده؛ این در حالی است که متوسط قیمت منطقه ۲ در گزارش بانک مرکزی، ۴۶.۱ میلیون تومان بود.

واحد ۶۰ متری ۳ سال ساخت واقع در آفریقا پل جردن متری ۶۰.۹ میلیون تومان در بهمن امسال به فروش رسید؛ در حالی که بانک مرکزی متوسط قیمت منطقه ۳ را متری ۵۲ میلیون تومان عنوان کرده است.

۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 12582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha