احتمال بازگشت اختیارات سابق وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۰

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به گفت‌وگوی خود با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به احتمال زیاد از یکم فروردین ماه، اختیارات سابق وزارت جهاد کشاورزی که هم‌اکنون در دست وزارت صمت است، به وزارت جهاد بازخواهد گشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا؛ معین الدین سعیدی از احتمال بازگشت اختیارات سابق وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: طی گفت‌وگویی که چندی پیش با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتم، قرار بر این است که از یکم فروردین ماه امسال،  اختیارات سابق وارت جهاد کشاورزی - این اختیارات امروز به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است - به وزارت جهاد بازخواهد گشت.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: مجلس شورای اسلامی چندی پیش سعی کرد که در بازگرداندن اختیارات وزارت جهاد کشاورزی میانجی گری کند که اتفاقی نیفتاد. قطعی شدن بازگرداندن این اختیارات نیازمند توافق دو وزیر و موافقت رئیس جمهور است که البته وزیر صنعت، معدن و تجارت از احتمال بالای این توافق خبر دادند و به بنده گفتند که می‌توانم این موضوع را رسانه‌ای کنم.

بنا بر این گزارش؛ ۲۴ بهمن سال ۹۱ قانون جدا شدن وظایف بازرگانیِ بخش کشاورزی از وزارت بازرگانی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و تا سالها مسئولیت و اختیارات بازرگانی محصولات کشاورزی به عهده وزارت صنعت؛ معدن و تجارت بود. حدود یک سال پیش اما معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیئت وزیران در ارتباط با بازگشت اختیارات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت را ابلاغ کرد؛  البته نه همه اختیارت.

براساس مصوبه هیأت وزیران در مردادماه ۱۳۹۸ در خصوص تنظیم بازار نهاده‌های کشاورزی، مسئولیت ذخایر راهبردی و تنظیم بازار کالاهایی مثل گندم، برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسئولیت نهاده‌های دامی مثل ذرت، انواع کنجاله و جو برعهده وزارت جهاد کشاورزی است. با این وجود؛ بسیاری از منتقدان وضعیت اقتصادی ایران برای حل مشکلات حوزه کشاورزی بارها پیشنهاد کرده‌اند که همه اختیارات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی باید در اختیار این وزارت خانه باشد. نه فقط بخشی از این اختیارات!

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 12543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha