ساخت الکتروموتورهای غول پیکر/ پیوستن ایران به جمع ۵ کشور صاحب این فناوری

نخستین الکترو موتور توان بالا از نوع سنکرون در کشور به همت محققان دانشگاه علم و صنعت ایران طراحی و توسط کارخانه ماشین‌های الکتریکی جوین(جمکو) واقع در استان خراسان رضوی ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا؛ این الکترو موتور، ۴ هزار اسب بخار قدرت داشته و دارای ۳۴ قطب است که برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده است.

بخش طراحی الکتریکی این الکترو موتورها توسط تیم محققان دانشگاه علم و صنعت ایران مرکب از دکتر مهدی رهنما و مهندس آرتا علیخانی با سرپرستی دکتر ابوالفضل واحدی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق این دانشگاه انجام شده است.

این الکترو موتورها که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری رسید؛ به سفارش صنایع ملی مس ایران در کارخانه ماشین های الکتریکی جوین خراسان رضوی ساخته شده است.

کار طراحی و ساخت این الکترو موتور حدود ۸ ماه به طول انجامیده است که با ساخت این نوع موتور، کشور ایران به جمع پنج کشور سازنده آن در دنیا پیوسته است.

بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، این الکترو موتور قرار است جایگزین الکترو موتورهای GE امریکا در شرکت ملی مس ایران شوند.

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 12541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha