اردکانیان: ۳۰۷ پروژه بزرگ صنعت آب و برق افتتاح شد

 وزیر نیرو گفت: در مرحله دوم پویش هرهفته #الف-ب-ایران تا امروز ۳۰۷ پروژه بزرگ آب و برق به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا؛ «رضا اردکانیان» روز سه شنبه در مراسم افتتاح آخرین طرح‌های مرحله دوم پویش هر هفته #الف-ب-ایران در محل تصفیه خانه غرب تهران (فیروز بهرام) افزود: مرحله دوم پویش هر هفته #الف-ب-ایران از ۲۵ فروردین ماه کلید خورد تا به امروز که پرونده آن برای امسال بسته خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس وعده داده شده مقرر بود در این پویش ۲۵۰ پروژه مهم و بزرگ صنعت آب و برق به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: طرح‌های وعده داده شده قرار بود با سرمایه‌گذاری حدود ۵۰ هزارمیلیارد تومان به سرانجام برسد.

اردکانیان گفت: اکنون و در آخرین مرحله بهره‌برداری از طرح‌های این پویش اعلام می‌کنیم که این پویش، بهره‌برداری از ۳۰۷ پروژه بزرگ آب و برق را ممکن کرد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح‌ها بالغ بر ۸۱ هزار و ۲۲ میلیارد تومان رسید و این طرح یا بهره‌برداری شده‌اند و یا آبگیری با آب‌اندازی خواهند شد.

وزیر نیرو افزود: در این پویش ۱۴ سد مخزنی، ۵۵ هزار و ۶۴۲ هکتار شبکه‌های اصلی زهکشی و آبیاری و نیز ۱۰ طرح آبرسانی شهری به بهره‌برداری رسید.

اردکانیان خاطرنشان ساخت: بهره‌برداری از ۹ تصفیه‌خانه آب و نیز آبرسانی به یک هزار و۶۵۰ روستای کشور و نیز بهره‌برداری از ۹ نیروگاه جدید، ۵ پروزه بازتوانی نیروگاه‌های موجود از دیگر طرح‌های این مرحله پویش است.

وی ادامه داد: بهره برداری از ۲۵ نیروگاه تجدیدپذیر که این بهره‌برداری‌ها ظرفیت تولید برق کشور را ۲ هزار و ۳۳۵ مگاوات افزایش داد.

وزیر نیرو افزود: به ۲۸۸ روستای باقی‌مانده نیز برق‌رسانی صورت گرفت.

اردکانیان مهمترین بخش این پویش را نه تنها طرح‌های ساخت و سازی بلکه طرح‌های ساز وکاری برشمرد و خاطرنشان ساخت: این طرح‌های سازو کاری که کم کم جای خود را در صنعت آب و برق باز خواهند کرد بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم را ممکن ساخته است.

وی از جمله طرح‌های سازو کاری را ارائه برنامه سازوکاری مقابله با کم آبی برای ۳۱ استان، یکپارچه‌سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، آغاز اجرای طرح گردشگری منابع آبی و تعویض کابل‌های مسی با کابل خود نگهدار اعلام کرد.

وزیر نیرو گفت: در مجموع ۵۳ طرح سازو کاری برای نخستین بار در این مرحله پویش به بهره‌برداری رسید که تحول معنا داری ایجاد کرده‌اند.

اردکانیان ادامه داد: ویژگی مهم این طرح‌ها آن است که ۷۰ درصد منابع اجرای آنها توسط بخش خصوصی تامین شده است.

به گزارش ایرنا، دومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران فعالیت خود را از فروردین‌ماه امسال آغاز کر

۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 12515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha