حریرچی: رعایت پروتکل های بهداشتی به ۶۰ درصد رسیده است

معاون کل وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه سفر به ۹ شهر قرمز و ۳۱ شهر نارنجی ممنوع است، گفت: اکنون متوسط رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در بین مردم به ۶۰ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا؛ ایرج حریرچی دوشنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری افزود: این در حالی است که متوسط رعایت پروتکل های بهداشتی قبلا به بیش از ۸۳ درصدی رسیده بود.

وی با بیان اینکه اکنون رعایت پروتکل های بهداشتی در استان های اردبیل، یزد، کرمان و قزوین در بالاترین حد به ۶۶ تا ۷۳ درصد رسیده است، توضیح داد: رعایت دستوالعمل های در ۶ استان دیگر کشور از جمله سیستان وبلوچستان و گیلان رعایت پروتکل ها به ۳۶ تا ۵۲ درصد کاهش یافته است.

حریرچی تاکید کرد: برای افزایش سلامت مردم باید رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی باید به ۹۰ درصد برسد تا بتوانیم شاهد پایداری سلامت مردم در کشور باشیم.

معاون کل وزیر بهداشت و درمان ادامه داد: آمارها نشان می دهد که در هفته اول اسفند ماه رعایت پروتکل های بهداشتی ۱۱ درصد در بین مردم کاهش یافته است.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت و درمان ادامه داد: اکنون شهرهای آبادان، اهواز، دزفول، بندرماهشهر، شوش، شوشتر، رامهرمز، کازرون و گچساران ۹ شهر قرمز کشور هستند و سفر به این شهرها ممنوع است و تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد نیز در تمام شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی کشور همچنان ممنوع خواهد بود.

حریرچی توضیح داد که  اکنون ۳۱ شهر نیز در کشور در وضعیت نارنجی قرار دارد و سفر به این شهرها نیز ممنوع است و آمارها نشان می دهد که امروز نسبت به روز گذشته ۲۳ درصد بستریها در مراکز درمانی افزایش یافته و این هفته نسبت به هفته گذشته نیز تعداد بستریها در شهر تهران بیش از ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه اگر شهری وضعیت قرمز پیدا کرده به مردم اعلام خواهد شد، گفت: توصیه ما به مردم این است به سفر نروند زیرا دورهمی ها و تجمع در انتشار ویروس کرونا بسیار موثر است و برخی از مراکز بین المللی قبلا پیش بینی کرده بودند تعداد مرگ ومیر در ایران در فروردین ماه به زیر ۱۰ نفر خواهد رسید، اما هم اکنون اعلام کرده اند که تعداد فوتی ها در ایران در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ روزانه به ۲۰۰ نفر خواهد رسید.

معاون کل وزیر بهداشت و درمان با اشاره به سفر مردم با قطار و هواپیما گفت: طبق دستورالعمل های صادره  هواپیماها با ۶۰ درصد ظرفیت، قظار و اتوبوس با ۵۰ درصد ظرفیت می توانند مسافر جابجا کنند و هتل ها نیز باید با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار کنند.

حریرچی تاکید کرد: با این حال برای حفظ سلامت مردم به خصوص در ایام تعطیلات نوروزی طرح تشدید نظارت های نوروزی افزایش خواهد یافت و وزارت بهداشت و استانداری ها در این ایام نظارت ها را با شدت بیشتری اعمال خواهند کرد.

معاون کل وزیر بهداشت و درمان یادآورشد: همچنان ماسک زدن مردم و شهروندان مهمترین روش جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است و آمارهای نشان می دهد که مردم به زدن ماسک توجه جدی ددارند و هم اکنون میزان استفاده از ماسک در مراکز عمومی به حدود ۸۷ درصد رسیده است.

وی با اشاره اهمیت واکسیناسیون مردم گفت: برنامه ریزی ما این است با انجام واکسیناسیون مردم و گروهای آسیب پذیر جامعه تا اوایل تیرماه سال آینده، بتوانیم به ایمنی جمعی برسیم تا کشور به شرایط عادی برسد.  

معاون کل وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: با این حال تاکنون ۲۸۴۱ نانوایی، ۹۰۴ رستوران، ۴۶۷ فروشگاه زنجیره ای، ۴۳۵ سازمان وشرکت و ۳۹۱ شعبه بانک به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی  شده است.

حریرچی به کاهش تردد مردم اشاره کرد و  گفت: با شیوع بیماری کرونای انگلیسی تردد مردم که ۳ ماه پیش بین ۴ تا ۵ درصد بود هم اکنون به ۱۲ درصد رسیده است و پیش بینی ما است که کاهش تردد مردم در معابر در حد ۸ تا ۱۰ درصد بماند.

۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
کد خبر: 12498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha