افزایش تمایل مردم به معامله ‌رمزارزها برای جبران ناکامی‌هایشان در بازار بورس

توانگر، رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در توئیتی خواستار اقدام سریع بانک مرکزی و سازمان بورس در زمینه رمزارزها و تدوین قوانین لازم در این زمینه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خانه ملت، مجتبی توانگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس با اشاره به افزایش تمایل مردم به معامله ‌رمزارزها برای جبران ناکامی‌هایشان در بازار بورس، خواستار اقدام سریع بانک مرکزی و سازمان بورس در زمینه رمزارزها و تدوین قوانین لازم در این زمینه شد.

قطعا نمی‌توان بدون مشخص بودن محدوده و قواعد فعالیت در این زمینه، انتظار رفتار مسوولانه از فعالان این حوزه و مردم داشت چرا که برخی از آنها که علاقمند به فعالیت قانون‌مند هستند، هم‌اکنون مطالبه دارند که چارچوب‌های فعالیت را اعلام کنید.

خلاء قانونی هم می‌تواند باعث گسترش فعالیت‌های اغواگرایانه برخی افراد ناسالم ناشی از این خلاء قانونی شود و برخی مردم فریب این موضوع را بخورند.

در این شرایط هم نمی‌توان فعالان مسئولیت‌پذیر و درست‌کار و توانمند را از کلاه‌برداران تشخیص داد و هم مدعیان متعدد از بین مردم ایجاد خواهد شد که خواهند گفت اگر منعی یا مقرراتی وجود داشت ما در این حوزه متضرر نمی‌شدیم.

فضای نیمه نخست امسال در بورس، این انتظار غلط را در ذهن مردم ایجاد کرد که باید یک‌شبه پولدار شوند و راه درست پولدار شدن از تلاش نمی‌گذرد. ضرر وارد شده به مردم هم باعث ایجاد حس عقب‌افتادگی از برخی از دوستان و نزدیکان خود شد که اینگونه پول‌دار شده بودند. برای جبران این موضوع دنبال یک ابزار می‌گشتند که رمزارزها وارد شد و خود را بعنوان گزینه راحت پول‌دار شدن معرفی کرد.

خب طبیعی است که در این فضا این موضوع طرفدار پیدا می‌کند.

جالب است بدانید برخی افراد با شامه قوی هستند که هم در بورس در قیمت‌های بالا ‌سهام فروختند و هم در این بازار به موقع وارد شده و درحال فروختن رمزاررهای خود به این سیل مردم متقاضی هستند و به قول معروف همه جا از مردم «نوسان می‌گیرند».

در زمینه رمزارزها هم هرچه سریع تر باید بانک مرکزی و سازمان بورس اقدام نمایند و اگر دولت مایل است لایحه به مجلس تقدیم کند.

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 12447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha