افزایش سرمایه ۵۶۷ تا ۸۸ درصدی چهار شرکت بورسی و فرابورسی

چهار شرکت بورسی و فرابورسی از برنامه افزایش سرمایه ۵۶۷، ۵۲۸، ۱۷۳ و ۸۸ درصدی از محل تجدید ارزیابی، مطالبات سهامداران و آورده نقدی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس پرس، چهار شرکت لیزینگ ایران، نیرو ترانس، صنایع تجهیزات نفت و واسپاری ملت به ترتیب از برنامه افزایش سرمایه ۵۶۷، ۵۲۸، ۱۷۳ و ۸۸ درصدی خبر دادند.

براین اساس،  "ولیز" در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۶۰ به ۴۰۰ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی اعمال خواهد شد تا قادر به بهبود وضعیت مالی شود.

همچنین "بنیرو" درصدد است سرمایه فعلی را از ۱۵۰ به ۹۴۱.۸ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و به منظور اصلاح ساختارمالی صورت می گیرد.

در این میان،  "فنفت" در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۴۴ به ۱۲۰ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و باهدف به سرمایه گذاری در شرکت های فرعی، اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت های مالی شرکت ها به منظور ورود به تابلوی اصلی فرابورس و حفظ سهم شرکت در شرکت های سرمایه پذیر اعمال خواهد شد.

"ولملت" نیز درصدد است سرمایه فعلی را از ۸۰ به ۱۵۰ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و صرف اصلاح ساختار مالی و تسویه بخشی از بدهی سهامداران، افزایش سقف اخذ تسهیلات دریافتی و بهبود و افزایش حجم تسهیلات اعطایی به منظور بالا بردن میزان سود آوری خواهد شد.

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 12440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha