انتقاد از بلاتکلیفی وزارت صمت در سال جهش تولید

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در سال جهش تولید بلاتکلیفی وزارتخانه ای که وظیفه اصلی تحقق این مسئله و شعار را دارد، درست و قابل قبول نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مصطفی رضا حسینی قطب آبادی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به ضرورت معرفی هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: تعیین تکلیف وزارت صمت در شرایط کنونی کشور بسیار ضروری، حیاتی و اساسی است.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخش صنعت و معدن و حوزه وزارتخانه به تنهایی حدود ۵۴ درصد از امور را مدیریت می کند، افزود: در شرایط کنونی بخش معادن بحث خوراک اولیه برای سایر صنایع را تأمین می کند، بنابراین جایگاه وزارت صمت در اقتصاد کشور بسیار پررنگ است اما متأسفانه برای این وزارتخانه با اهمیت شاهد فقدان یک وزیر قوی هستیم.

وی با بیان اینکه خلاء مدیریتی و عدم ثبات مدیریتی در وزارت صمت بزرگ ترین آسیب را به اقتصاد کشور وارد می کند، افزود: دولت و آقای رئیس جمهور باید در معرفی وزیر پیشنهادی صمت دقت و سرعت لازم را داشته باشد، زیرا وزارتخانه ای مانند صمت با گستردگی و حجم بالای وظایف، پس از ماه ها با سرپرست مدیریت می شود که این مسئله موجب تشدید تلاطمات بازار شده است.

حسینی قطب آبادی گفت: در شرایط فعلی بسیار از بخش های اقتصادی از جمله حوزه تولید و فروش خودرو هیچ حسابی و کتابی ندارد، این آب گل آلود موجب شده که سوء استفاده گران با پنهان شدن پشت نقاب تحریم ها از این وضعیت برای کسب سود بیشتر استفاده کنند که این اقدامات اثرات منفی بسیاری را در دراز مدت برای کشور به دنبال دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به توجه نمایندگان مجلس نسبت به تأمین خواسته های مردم و رفع مشکلات کشور، گفت: در سال جهش تولید بلاتکلیفی وزارتخانه ای که وظیفه اصلی تحقق این مسئله و شعار را دارد، درست و قابل قبول نیست. با توجه به اینکه در سال پایانی دولت قرار داریم، وجود حس رخوت و سستی در مجموعه دولت، حس ناامنی را به جامعه القا خواهد کرد، از این رو دولتمردان باید از ترویج چنین حسی پرهیز کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: قطعا باید گزینه ای به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی شود که دارای تخصص، تقوا، تجربه، سلامت و صداقت بوده و از ویژگی شیخوخیت برخوردار باشد تا بتواند وزارتخانه بزرگ صمت را مدیریت کند.

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 1230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha