هتل‌های کشور به صورت رایگان معاینه فنی می‌شوند

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور گفت: در آستانه نوروز ۱۴۰۰ ضمن بررسی و ارزیابی سطح ایمنی ساختمان هتل‌ها و مراکز اقامتی مختلف کشور به صورت رایگان، خدماتی جهت ارتقای ایمنی آنها ارایه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، نشست معاینه فنی ساختمان کشور با محوریت «بررسی الزامات ایمنی در ساختمان‌ها و ضوابط درجه‌بندی هتل‌ها»، «راهکار به روز رسانی و متناسب سازی ضوابط و استانداردهای ایمنی ساختمان با شرایط هتل‌های کشور» و «نقش دستگاه‌های حاکمیتی در توسعه مفهوم ایمنی و ضرورت معاینه فنی در صنعت گردشگری» در «ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور» برگزار شد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور در این نشست با اشاره به چالش‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرر و زیان‌هایی که متوجه اصناف مختلف و از جمله حوزه گردشگری و هتل‌داران کشورشد، گفت: ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور مدت ۵ سال است که در حوزه تاب‌آوری شهری و ارتقای ایمنی ساختمان‌های کشور فعالیت خود را شروع کرده و در ۲۱ استان و ۱۵۷ شهر کشور دارای شعبه بوده و مشغول به کار است.

«فرنام خجسته‌پور» در ادامه افزود: این ستاد در طی این مدت در حوزه ایمنی ساختمان‌های دولتی فعالیت داشته و از نیمه دوم سال جاری تلاش کرده است تا ساختمان‌های سایر بخش‌های، از جمله بخش‌های عمومی و خصوصی را نیز تحت پوشش قرار دهد. بیش از ۲۷ میلیون واحد مسکونی وجود دارد که در این دو بخش نیازمند معاینه فنی هستند. بنابراین، حجم بزرگ و سنگینی برای بازبینی و معاینه فنی وجود دارد که لازم است ظرفیت‌های بررسی آن ایجاد شود.

ارتقای سطح ایمنی هتل‌های کشور در آستانه نوروز

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور عنوان داشت: یکی از مأموریت‌های مهم، به ویژه در شرایط کنونی و با نزدیک شدن به ایام عید نوروز را پرداختن به موضوع ایمنی هتل‌های کشور است. هدف ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور این است که به جامعه هتلداران در راستای ارتقای ایمنی هتل‌های خود کمک کند. ستاد آمادگی دارد تا در آسیب‌شناسی، سنجش و ارزیابی سطح ایمنی، رفع نواقص و ارتقای سطح ایمنی، پیشگیری از حوادثی مانند آتش سوزی و بالا بردن مقاومت ساختمان‌ها در مقابل زلزله و سیل به جامعه هتل‌داران کمک کند.

وی ادامه داد: اقدامات ستاد شامل تهیه ابزار و تجهیزات، عملیات تعمیر و ارتقای ایمنی می‌شود. همچنین ستاد آمدگی دارد تا تسهیلات لازم را برای هتلداران جهت هزینه در موارد مربوط به ایمنی فراهم کند.

خدمات ستاد به حوزه گردشگری رایگان است

وی ضمن اشاره به همکاری و تفاهم‌نامه با نهادهایی چون وزارت بهداشت، قوه قضائیه، بانک‌ها، نیروی انتظامی، سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌های مرتبط گفت: خدمات ما در حوزه گردشگری و تاب‌آوری هتل‌های کشور رایگان بوده و این اقدامات به نفع هتلداران است. قرار است در فاز اول برای هتل‌های ۴ و ۵ ستاره اقدام کنیم و در فازهای بعدی ایمنی سایر مراکز گردشگی و اقامتی را مورد ارزیابی قرار دهیم و نسبت به ارتقای ایمنی آنها اقدامات لازم انجام شود.

معاینه فنی ساختمان‌های کشور نیازمند کار فرهنگی و عمیق است

خجسته‌فر ضمن اشاره به کمبود قوانین مشخص و کافی در این زمینه اظهار داشت: معاینه فنی ساختمان و ارتقای سطح ایمنی پیش و بیش از هرچیز نیازمند کار فرهنگی است. این موضوع با زور و شیوه‌های پلیسی پیش نخواهد رفت. باید از طریق آموزش، کار رسانه‌ای و ایجاد گروه‌های تسهیل‌گر اجتماعی و فرهنگی مردم را، به ویژه در بخش خصوصی به انجام معاینه فنی ساختمان‌های خود ترغیب کرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست نمایندگان گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، سازمان آتش نشانی، شرکت مخابرات و جامعه هتلداران ایران حضور داشتند.

۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 12292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha