تصویب FATF در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست / اول باید تمام تحریم‌ها لغو شوند

نماینده تبریز در مجلس گفت: در شرایط فعلی تصویب شدن FATF به صلاح کشور نیست و همچنین دردی را دوا نمی‌کند برای این که کشور دچار تحریم‌های سخت است یعنی تا زمانی که تمام تحریم‌ها لغو نشوند FATF نمی‌تواند کارایی لازم را برای کشور داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ محمد رضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره مطرح شدن دوباره FATF اظهار کرد: آنقدر که برخی از دولتمردان مسئله FATF را مهم جلوه می‌دهند این طوری نیست چندین سال است که FATF ایران را در لیست سیاه خود قرار داده است حتی در زمان‌هایی که تحریمی وجود نداشت هم ایران جزء کشورهای پر خطر به حساب می‌امد.

وی ادامه داد: پس این مسئله برای کشور جزءاهم‌ها نیست، زیرا تصویب شدن یا نشدن آن برای ایران فرقی ندارد یعنی قصد این توافقنامه این است که ایران در سیطره خود قرار دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در ضمن قوانینی مشابه قانون FATF را در کشور موجود داریم هم قانون مبارزه با حمایت مالی از تروریسم و هم قانون مبارزه با پولشویی که هر دوی آن‌ها مانع از داد و ستد گروه‌های تروریستی در سیستم بانکی کشور است.

میرتاج الدینی تصریح کرد: در شرایط فعلی تصویب شدن FATF به صلاح کشور نیست و همچنین دردی را دوا نمی‌کند برای این که کشور دچار تحریم‌های سخت است یعنی تا زمانی که تمام تحریم‌ها لغو نشوند FATF نمی‌تواند کارایی لازم را برای کشور داشته باشد.

وی با شاره به شرایط فعلی کشور، بیان کرد: نباید با اقدامات نا به جا دست به خود تحریمی زد و همجنین نباید ابتکار عمل کشور را به دستان بیگانگان داد، زیرا همین مورد می‌تواند راه تنفس ایران را ببندد.

۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 12287

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha