آخرین اقدامات دولت در راستای تهاتر بدهی‌های هپکو / ساز و کار حل مسئله در هیات دولت تصویب شد

سخنگوی دولت گفت: در این جلسات موضوع تهاتر بدهی شرکت هپکو به بانک‌ها و همچنین بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و سازوکاری برای تهاتر بدهی شرکت هپکو به بانک‌های تجارت، ملی و مسکن و همچنین بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی بررسی شد و نهایتاً به یک جمع بندی رسیدند که به شکلی هم مشکل بانک‌ها مرتفع شود و هم مشکل انتقال بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مرتفع شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دانشجو، علی ربیعی، سخنگوی دولت در خصوص اقدامات دولت در مورد آخرین وضعیت تهاتر بدهی‌های شرکت هپکو گفت: موضوع تهاتر بدهی‌های شرکت هپکو در جلساتی با حضور جهانگیری پیگیری شد و علاوه بر این یک جلسه نیز با حضور وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی، خزانه داری کل کشور، رئیس سازمان تامین اجتماعی، مدیران عامل بانک‌های مرتبط با این موضوع همچنین وزیر اقتصاد و تمام کسانی که در موضوع شرکت هپکو و اتخاذ تصمیم در خصوص وضعیت این شرکت دخیل بودند، برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسات موضوع تهاتر بدهی شرکت هپکو به بانک‌ها و همچنین بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و سازوکاری برای تهاتر بدهی شرکت هپکو به بانک‌های تجارت، ملی و مسکن و همچنین بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی بررسی شد و نهایتاً به یک جمع بندی رسیدند که به شکلی هم مشکل بانک‌ها مرتفع شود و هم مشکل انتقال بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مرتفع شود.

ربیعی تصریح کرد: براساس بند واو تبصره ۲ قانون بودجه ۹۹ این موضوع در جلسه هیئت دولت مورد تاکید قرار گرفت و به تصویب رسید.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه با انجام این اقدامات نگرانی برای کارگران این شرکت وجود ندارد، گفت: با این حساب کارگران هپکو از این پس نباید نگران امنیت شغلی خود باشند همچنین براساس جلسات برگزار شده بنا شد هپکو یک مدیریت مستمر پیدا کند و تلاش بر این است که بازار برای تولیدات هپکو از سمت درخواست کنندگان دولتی نیز تامین شود. با این سازوکار که شرکت‌ها و نهادهای دولتی نیازها و سفارشات خود را به سمت شرکت هپکو سوق دهند تا با این روش این شرکت مجدداً رونق بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدامات به نظر می‌رسد نگرانی که شما در خصوص وضعیت شرکت هپکو بیان کردید با تصمیمات دولت منتفی است.

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: 12281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha