سقوط نفت از ترس تولید بالاتر اوپک

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه به دلیل انتظارات برای موافقت اوپک برای افزایش تولید در نشست هفته جاری و نگرانیها از کندی تقاضای چین، بیش از یک درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت پس از سقوط ۱.۱ درصدی در روز گذشته، در معاملات روز جاری ۷۰ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۶۲ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۱ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش یافت و به ۵۹ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه ۱.۴ درصد سقوط کرده بود.

هر دو شاخص به پایینترین حد در بیش از یک هفته گذشته نزول کرده اند.

ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالا در شرکت راکوتن سکیوریتیز گفت: انتظارات بالایی که برای افزایش تولید نفت اوپک و متحدانش از آوریل وجود دارد، قیمتها را پایینتر برده است. نگرانیها نسبت به افزایش عرضه اوپک پلاس و پایان کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز عربستان سعودی در ماه میلادی جاری، قیمتها را تحت فشار کاهشی قرار داده است.

وزیران گروه اوپک پلاس روز پنج شنبه دیدار می کنند و ممکن است درباره بازگرداندن ۱.۵ میلیون بشکه در روز تولید نفت به بازار مذاکره کنند.

نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک تحت تاثیر کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی، در فوریه کاهش پیدا کرد و به هفت ماه افزایش ماهانه متوالی پایان داد.

اوپک پلاس ذخایر جهانی نفت را مونیتور می کند و نرخ کاهش سطح ذخایر یکی از عواملی خواهد بود که در نشست روز پنجشنبه مورد بحث قرار می گیرد.

به گفته هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل شرکت تحقیقاتی نیسان سکیوریتیز، قیمتهای نفت ممکن است تحت فشار قرار گیرد زیرا سرمایه گذاران در آستانه نشست اوپک در قراردادهایشان بازنگری خواهند کرد. فضای بازار همچنین تحت تاثیر آمار تولیدی ضعیف چین قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، رشد فعالیت کارخانه ای چین در فوریه به پایینترین حد در ۹ ماه اخیر کاهش یافت که ممکن است تقاضای این کشور برای نفت را محدودتر کرده و بر قیمتها تاثیر منفی بگذارد.

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 12271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha