هدف ما رسیدن به جایی است که ایران و آمریکا به تعهدات خود بازگردند

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از یو اس ای تودی، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با توجه به گزارش اخیر آژانس در مورد جمهوری اسلامی گفت: هدف ما رسیدن به جایی است که ایران و ایالات متحده به تعهدات خود در قالب برجام بازگردند و گام‌هایی که ایران به سمت آن در حال حرکت است،  به وضوح مسیر خطایی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت: ما هنوز گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ایران را ندیده‌ایم. نکته اصلی، تلاش‌های مدیرکل آژانس برای اطمینان از ادامه راستی‌آزمایی در ایران است و ما به مدیرکل اطمینان و اعتماد کامل داریم.

ند پرایس افزود: در مورد جزئیات این گزارش تا زمانی که عمومی منتشر نشده چیزی نمی‌گوییم. ولی می‌توانیم بگوییم و این نکته محرمانه‌ای نیست که ایران، به برداشتن گام‌ها برای فراتر رفتن از تعهداتش در قبال توافق هسته‌ای برجام، ادامه می‌دهد. ایران به تازگی همچنین اعلام کرد همکاری‌هایش را با آژانس از جمله اجرای پروتکل الحاقی، کاهش می‌دهد. ما بر نگرانی خود در این مورد اشاره کرده و گفته‌ایم ایران در مسیر خطایی حرکت می‌کند.

او در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه جمهوریخواهان کنگره موافق سیاست دولت بایدن در مورد ایران و توافق هسته‌ای نیستند گفت: ما ضمن بررسی با تمامی اعضای توافق پنج به علاوه یک، مذاکرات خود با کنگره را هم دنبال می‌کنیم و این گفتگوها در جریان است. ما می‌دانیم هرگونه توافقی، اگر از حمایت متحدان و شرکا و همچنین از اعضای کلیدی کنگره برخوردار باشد، با مشروعیت و احتمال موفقیت بهتری روبرو است.

دیروز سه‌شنبه، دست‌کم ۱۵ عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان ایالات متحده با انتشار نامه‌ای از جو بایدن خواستند که تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را لغو نکند.

۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 12183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha