پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۵ اسفند

همزمان با افت قیمت دلار، کاهش قیمت در بازار طلا نیز آغاز شده است. اما این ارزانی طلا تا کجا ادامه دارد و علت اصلی ارزانی طلا چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ یکی از هراس‌های بازیگران افزایشی بازار ارز، آزادسازی منابع ارزی ایران در کشورهای دیگر بود؛ همین عامل موجب می‌شد که آنها تا حدی با احتیاط در معاملات فعالیت کنند. در سومین روز هفته، اسکناس آمریکایی تا نزدیک ساعت ۴ بعدازظهر ۱۵۰ تومان افت را تجربه کرد و روی عدد ۲۴ هزار و ۵۵۰ تومان قرار گرفت. سکه بازان علامت کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها را جدی تر گرفتند و این مساله در روند قیمتی فلز گرانبهای داخلی مشهود بود.

طبق روایت دنیای اقتصاد، سکه دیروز ۲۳۰ هزار تومان افت قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۱۰ میلیون و ۹۷۰هزار تومان رسید. چنین افتی در شرایطی صورت گرفت که بهای اونس طلا تا ساعت ۸ بعدازظهر در بازارهای جهانی روندی صعودی داشت و از مرز هزار و ۱۸۰ دلاری عبور کرده بود. شاید اگر افزایش بهای طلای جهانی نبود، فلز گرانبهای داخلی افت بیشتری را نیز به ثبت می‌رساند.

با این حال، برخی از فعالان باور داشتند که بازار همچنان درگیر سودگیری معامله‌گران از خریدهای پیشین است. این گروه اعتقاد دارند، دلار در صورتی که از کانال ۲۴ هزار تومانی نیز پایین برود، در محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی مورد حمایت قرار خواهد گرفت. آنها باور دارند، تا زمانی که تحریم‌ها به‌صورت کامل لغو نشوند، امکان افت قیمت دلار به‌صورت جدی وجود نخواهد داشت. آنچه مسلم است بازار در روزهای اخیر بیشتر از قبل نسبت به اخبار سیاسی حساس شده است.

برخی از فعالان عنوان می‌کنند، اگر جنس اخبار متفاوت تر از روز دوشنبه شود، دلار به مسیر افزایشی بازخواهد گشت و سطوح از دست رفته را پس خواهد گرفت. با این حال، دیروز جو بازاری‌های سکه و دلار کاهشی بود و کمتر کسی جسارت خرید داشت. در صورتی که دلار زیر مرز ۲۵ هزار تومانی باقی بماند، فروش‌ها باز هم بیشتر خواهد شد. برای سکه بازان عدد ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی اهمیت خواهد داشت و با توجه به شکست یا مقاومت آن، موقعیت معاملاتی آینده خود را تنظیم خواهند کرد.

طبق این گزارش،  با توجه به تشدید نوسانات قیمت طلا و سکه، از روز گذشته حجم تقاضا کاهش یافته و کمتر کسی اقدام به خرید یا فروش طلا و سکه می‌کند و بر همین اساس حباب سکه کاهش بیش از ۵۰ درصدی را شاهد بوده است.

۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 12159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha