افزایش چهار برابری صادرات فرآورده نفتی طی هفت سال

وزیر نفت گفت: صادرات فرآورده نفتی به دلیل افزایش گاز رسانی و افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه ها تقریبا چهار برابر شده و از ۵.۹ میلیون تن در سال ۹۱ به ۲۳ میلیون تن در سال ۹۸ رسیده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا؛ بیژن زنگنه، در آیین بهره‌برداری رسمی از طرح‌های ملی انتقال، توزیع و ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته برای اجرای سه طرح خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی به طول ۱۰۰۰ کیلومتر، اظهار کرد: مجموع سرمایه‌گذاری این طرح ها۸۵۰۰ میلیارد ریال بوده است که جا دارد از پیمانکاران این طرح قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه خط لوله گوره- جاسک ایرانی‌ترین پروژه است و همه تجهیزات آن از جمله خط لوله، ورق و... در داخل کشور ساخته می‌شود، گفت: برای نخستین بار می‌گویم تلاشمان این است جوشکاری و لوله‌گذاری خط لوله گوره- جاسک تا پایان امسال تمام شود.

به گفته وزیر نفت ظرفیت روزانه پالایش نفت خام کشور از  ۱.۸ میلیون بشکه در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۲.۲ میلیون بشکه رسیده است.

زنگنه با بیان اینکه تولید روزانه بنزین کشور از کمتر از ۵۰ میلیون لیتر به ۱۰۷ میلیون لیتر و تولید روزانه گازوئیل از ۹۴ میلیون لیتر به ۱۱۳ میلیون لیتر در سال ۱۳۹۸ رسیده است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۱ تولید بنزین یورو ۴ و ۵ صفر بوده و در سال گذشته به بیش از ۷۶ میلیون لیتر رسیده و در گازوئیل نیز تولید گازوئیل با کیفیت یورو از ۶ میلیون لیتر در اوایل سال ۱۳۹۲ به ۴۵ میلیون لیتر در سال ۱۳۹۸ رسیده است.

۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 12148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha