بازار سرمایه ایران تاریخ‌ساز می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از بازیگران و سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور و مشارکت فعال در بازار سرمایه ایران دعوت کرد و معتقد است که سال قبل ارزش معاملات روزانه این بازار حدود ۳۰۰ میلیون دلار بود، در سال جاری این میزان به حدود ۱ میلیارد دلار افزایش یافته است. در بازار سرمایه داشتن دید بلندمدت اهمیت زیادی دارد و از اصول موفقیت در این بازار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ محمدعلی دهقان دهنوی در کنفرانس بین‌المللی تامین مالی که با “رویکرد علمی برای رویارویی با مسائل اقتصادی” برگزار شد، گفت: بازار سرمایه ایران در حال حاضر قدرتی است که در سطح ملی و بین‌المللی باید شناخته شود و ما به عنوان میزبان اعلام می‌کنیم که هر کاری لازم باشد برای بین‌المللی شدن این بازار انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه بازار سرمایه کشور در حال تاریخ‌سازی است، افزود: امروز ایران به عنوان عضو آیسکو بخشی از بدنه اصلی تصمیم‌گیری‌هاست و با رعایت استانداردهای نظارتی بین‌المللی، در شکل‌گیری بازاری شفاف و مقاوم در برابر خطرات گام برمی‌دارد.

دهقان دهنوی همچنین با اشاره به همکاری‌های دو جانبه با کشورهای عضو آیسکو خاطرنشان کرد: ما با نهادهای ناظر کشورهای هدف از جمله آلمان، یونان، عمان، چین، کره جنوبی، عراق و هند همکاری‌های درازمدت، عمیق و سازنده برقرار کرده‌ایم.

وی با برشمردن دیگر تلاش‌ها و اقدامات ایران در بین‌المللی شدن بازار سرمایه کشور افزود: عضویت ما در IFSB نیز نمونه‌ای از همکاری ما در زمینه رگولاتوری است. همچنین همکاری‌ها با OIC نمونه ای دیگر از این اقدامات است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه کشور در سال گذشته با ۱۰ میلیون بازیگر در اقتصاد ملی ایفای نقش می‌کرد، افزود: این در حالی است که الان این رقم به بیش از ۵۰ میلیون نفر رسیده است.

دهقان دهنوی همچنین اظهار داشت: در حالی که سال قبل ارزش معاملات روزانه این بازار حدود ۳۰۰ میلیون دلار بود، در سال جاری این میزان به حدود ۱ میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی افزود: در بازار سرمایه داشتن دید بلندمدت اهمیت زیادی دارد و از اصول موفقیت در این بازار است.

خاطرنشان می‌شود: کنفرانس بین‌المللی تامین مالی با “رویکرد علمی برای رویارویی با مسائل اقتصادی” امروز با همکاری کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران برگزار شد.

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 12076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha