رشد تولید ۱۲ محصول منتخب صنعتی در ۱۰ ماهه امسال

 استخراج اطلاعات مربوط به ۱۸ قلم کالای منتخب صنعتی و معدنی در ۱۰ ماهه امسال، حاکی از رشد تولید ۱۲ محصول و روند نزولی تولید ۶ محصول است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، با وجود تداوم تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و محدودیت‌های شرایط کرونایی تولید ۱۲ محصول صنعتی در ۱۰ ماه امسال با رشد همراه بوده است.

برپایه آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، تولید پودر شوینده با رشد ۰.۳ درصدی در هم‌سنجی با پارسال به ۵۲۶ هزار و ۱۰۰ تن رسید.

در لاستیک خودرو، کارخانجات داخلی رشد ۲۲.۲ درصدی رقم زدند و به رکورد ۲۲۹ هزار و ۱۰۰ تنی رسیدند. همچنین در داروی انسانی رشد ۰.۵درصدی محقق شد و ۴۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون عدد دارو توسط شرکت‌ها تولید شد.

همچنین در این مدت ۵۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات پتروشیمی تولید شد که در هم‌سنجی با سال گذشته رشد ۷.۹ درصدی نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، در ۱۰ ماهه امسال ۴۴۹ هزار تن کارتن (رشد ۲ درصدی)، ۶۵۸ هزار و ۳۰۰ مترمکعب نئوپان (رشد ۸.۹ درصدی)، یک میلیون و ۳۲۰ هزار و ۷۰۰ تن فیبر (رشد ۳.۹ درصدی)، ۵۵۴ هزار و ۹۰۰ تن روغن صنعتی و موتور تصفیه اول (رشد ۷.۵ درصدی)، ۱۱۵ هزار و ۷۰۰ تن دوده (رشد ۱۷.۴ درصدی) و ۱۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار زوج انواع پایپوش و کفش (رشد ۱.۵ درصدی) تولید شد.

الیاف اکریلیک، صدرنشین رشد تولید

در این میان، الیاف اکریلیک با رشد ۵۵۴.۳ درصدی رکوردار رشد تولید محصولات صنعتی شد. کارخانجات داخلی توانستند در ۱۰ ماهه امسال  چهار هزار و ۹۰۰ تن از این محصول تولید کنند، در حالی که در مدت مشابه پارسال فقط ۸۰۰ تن از این محصول تولید شده بود.

تولید نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی نیز با ثبت رشد ۲۰.۹ درصدی به ۲۳۰ هزار و ۷۰۰ تن رسید، اما الیاف پلی استر با افت ۴.۴ درصدی (۱۸۹ هزار و ۸۰۰ تن) ‌و نخ فیلامنت پلی استر با کاهش ۱۰.۱ درصدی (۲۲۳ هزار و ۶۰۰ تن) مواجه شدند.  

بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین حاکی از افت ۱۸.۶ درصدی تولید روغن ساخته شده نباتی (یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۸۰۰ تن)، کاهش ۳.۴ درصدی انواع کاغذ (۸۳۹ هزار و ۲۰۰ تن)، افت ۱۳.۷ درصدی تولید سموم دفع آفات نباتی (۲۷ هزار و ۲۰۰ تن) و کاهش ۱۳.۵ درصدی تولید چرم (۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار فوت مربع) ‌ در هم‌سنجی با پارسال است.

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: 12062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha