خبری خوب درباره نماد «تملت»

مدیر عامل تامین سرمایه ملت با اشاره به اینکه تامین سرمایه بانک ملت فعالیت خود با هیات مدیره کنونی را با سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی آغاز کرد و در حال حاضر سرمایه آن به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: افزایش سرمایه از محل آورده نقدی در دستور کار هیات مدیره شرکت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دنیای اقتصاد؛ مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت تامین سرمایه بانک ملت برای تعیین اعضای جدید هیات مدیره تشکیل شد. مدیر عامل تامین سرمایه ملت در این مجمع به برنامه افزایش سرمایه شرکت و اقدامات جدید درخصوص انتشار اوراق و تامین مالی بخش خصوصی اشاره کرد.

سیدروح‌الله حسینی مقدم با اشاره به اینکه تامین سرمایه ملت در دو سال اخیر بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کرده گفت: دارایی‌های تحت مدیریت شرکت نیز از ۴هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل «تملت» با اشاره به اینکه تامین سرمایه بانک ملت فعالیت خود با هیات مدیره کنونی را با سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی آغاز کرد و در حال حاضر سرمایه آن به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، افزود: افزایش سرمایه از محل آورده نقدی در دستور کار هیات مدیره شرکت قرار دارد.

حسینی مقدم در ادامه درباره وضعیت سهام آن گفت: گروه مالی ملت و صندوق بازارگردانی اختصاصی ملت از سهم حمایت کردند و در این مدت نزدیک به ۸۰‌میلیون سهم توسط صندوق بازارگردانی ملت که با منابع شرکت تامین سرمایه بانک ملت شکل گرفته، خریداری کرد.

وی ادامه داد: اما پس از افزایش سرمایه از محل صرف سهام نزدیک به ۵/ ۴ درصد مجددا به سهام شناور شرکت اضافه شد. بخش عمده‌ای از صرف سهام را سهامداران حقیقی به قیمت ۸۰۰ تومان خریداری کردند. افزون بر این شرایط بازار در چند وقت اخیر و همچنین وضعیت رقبا، باعث شد فشار سنگینی روی سهم تملت ایجاد شود و همین مساله کاهش قیمت سهام «تملت» را به دنبال داشت.

حسینی مقدم در ادامه با اظهار این مطلب که تمام تلاش‌های ما این است که سهم «تملت» دوباره به یک روند عادی قیمتی بازگردد، گفت: در حال‌حاضر روند رو به رشد سودآوری در شرکت نمایان است به‌طوری که در پایان دی ماه ۱۳۹۹، درآمدی بالغ بر ۴۷۵ میلیارد تومان از سوی شرکت شناسایی شده که نسبت به دوره ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۸ که رقم ۴۶۰ میلیارد تومان بوده، رقم قابل‌توجهی است.

یادآور می‌شود در مجمع مزبور، هیات مدیره جدید شرکت معرفی شدند؛ شرکت گروه مالی ملت، شرکت توسعه معین ملت، صرافی ملت، واسپاری ملت و کارگزاری بانک ملت به‌عنوان ۵ عضو اصلی هیات مدیره برای دو سال آینده تعیین شدند. شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان به‌عنوان عضو اول علی البدل و شرکت بیمه ما به‌عنوان شرکت دوم علی البدل انتخاب شدند.

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
کد خبر: 12051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha