علوی: وزارت اطلاعات در مبارزه با قاچاق به صورت سیستماتیک اقدام می‌کند

 وزیر اطلاعات گفت که این وزارتخانه در مبارزه با قاچاق ‌کالا روش سنتی را به کار نمی‌گیرد بلکه به صورت نظام‌مند عمل نموده و مجموعه سامانه‌هایی را تعریف کرده که کالایی که از مبادی رسمی وارد کشور می شود تا مقصد به لحاظ قانونی یا غیرقانونی بودن آنها قابل شناسایی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی روز سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از چند طرح صنعتی در شهرک شکوهیه قم در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص اقدام های وزارتخانه متبوعش برای مبارزه با قاچاق افزود: کالاهایی که وارد کشور می شوند حتی زمانی که دست مصرف کننده نیز برسند در صورتی که قاچاق باشند قابل شناسایی و دسترسی هستند.

وی طرح رجیستری تلفن همراه را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح که با همکاری مشترک وزارتخانه های اطلاعات و همچنین ارتباطات و فن آوری اطلاعات فعال شده دیگر امکان قاچاق تلفن همراه به کشور را سلب کرده است.

وزیر اطلاعات در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات برای سایر کالاها نیز در حال طراحی نرم افزارها و سامانه هایی است که با فعال شدن آنها ما را از کارکردهای پلیسی و سنتی بی نیاز می کند و امکان اشراف و کنترل هوشمند را در زمینه کالای قاچاق می دهد.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از تلاش های همه جانبه صنعتگران، مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رونق بخشیدن به امر تولید در شرایط سخت و دشوار تحریم گفت: انسان وقتی حاصل تلاش این صنعتگران را می بیند و پشت این همت نیز اراده مدیران سخت کوش کشور را مشاهده می کند به نحوی که هر هفته یک کارخانه فعال می شود و یک خط تولید راه می افتاد و جمعی از جوانان مشغول به کار می شوند بسیار خوشحال و امیدوار می شود چرا که همیشه امید به توان، خلاقیت و ابتکار مردان و زنان ایرانی داشتیم و اکنون اینجا به چشم می بینیم و بر این باورمان صحه می گذارد.

وی با قدردانی از تلاش استاندار و مسوولان استان قم در این خصوص،  بیان کرد: صنعتگران کشور در این شرایط سخت تحریم یاس و ناامیدی را به دل راه ندادند و با یک دنیا امید و با سختی ها و فراز و نشیب های کار مبارزه کردند و با ناملایمات نیز سازگاری کردند و بردباری به خرج دادند و خطوط را به تولید رساندند.

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه با سفر به قم در مراسم بازدید از شهرک های صنعتی قم و افتتاح سه واحد صنعتی با اشتغالزایی ۲۰۰ تن با حضور معاون امور صنایع وزیر صنعت، ‌ معدن و تجارت، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ‌ استاندار و سایر مسئولان استانی شرکت کرد.

علوی همچنین در مراسم رونمایی از کتاب ۲ جلدی فعالیت‌ها و مبارزات انقلابی آیت الله ناصر مکارم شیرازی به روایت اسناد ساواک،  در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) قم سخنرانی کرد.

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 12045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha