اوپک به دنبال تثبیت ۶۰ ساله نقش خود در تنظیم بازار جهانی نفت است

دبیرکل اوپک گفت این سازمان قصد دارد نقش خود در تنظیم بازار جهانی نفت را حداقل برای شش دهه دیگر حفظ کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تاس، محمد بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) طی یک سخنرانی که در وب سایت دبیرخانه این سازمان منتشر شد، گفت: اوپک شصتمین سالگرد تأسیس خود را روز دوشنبه جشن می گیرد و قصد دارد نقش تثبیت کننده خود را در بازار جهانی نفت حداقل برای شش دهه دیگر حفظ کند.

 وی افزود: با نگاه به آینده، این سازمان آماده پاسخگویی به چالشهای بسیاری است که با ورود به ۶۰ سال آینده تاریخ خود با آن روبرو خواهیم شد.

بارکیندو گفت: ما همچنان تلاش خود را روی یک بازار متعادل و با ثبات نفت متمرکز می کنیم که هم به نفع تولیدکنندگان و هم به نفع مصرف کنندگان خواهد بود، همانطور که اخیراً با اعلامیه همکاری و اصلاحات تولید تاریخی در سال ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: این توافق نامه گزینه ها و راه حل هایی را برای برخی از چالش های مهم بشریت مانند توسعه پایدار و کاهش فقر انرژی فراهم می کند.

سازمان اوپک در کنفرانس بغداد در سپتامبر ۱۹۶۰ توسط ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی و ونزوئلا ایجاد شد.

پس از آن کشورهای دیگر به این ۵ عضو موسس پیوستند. تا مارس ۲۰۲۰، اوپک از ۱۳ کشور الجزایر، آنگولا ، ونزوئلا ، گابن ، ایران ، عراق ، کنگو ، کویت ، لیبی ، امارات متحده عربی ، نیجریه ، عربستان سعودی و گینه تشکیل شده بود.

دفتر مرکزی این سازمان در وین است. این سازمان یک سوم کل تولید جهانی نفت خام را بر عهده دارد.

۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
کد خبر: 1202
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha