۵ بخش مهم برای سودآوری یک استراتژی معاملاتی

برای اینکه بتوانیم سود معاملاتی خوبی را کسب کنیم باید استراتژی معاملاتی مشخصی را داشته باشیم. در مورد داشتن یک استراتژی معاملاتی و پایبندی به این طرح مطالب زیادی گفته شده است، اما برای ساخت یک روند سودآوری دقیقاً به چه مواردی نیاز دارید؟ اگر یک دفترچه معاملاتی دقیق داشته باشید، احتمالاً ایده خوبی دارید که نشان می دهد کدام یک از شاخص ها و تنظیمات به نفع شماست. شناسایی عناصر سازنده ای از قبیل استفاده از اعداد فیبوناچی،سطوح حمایت و مقاومت و بعضا اندیکاتورها نه تنها سودآوری بالقوه استراتژی شما را به همراه دارد، بلکه به شما کمک می کند نظم و انضباط را حفظ کرده و از آن الگو پیروی کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ شناسایی عناصر سازنده ای از قبیل استفاده از اعداد فیبوناچی،سطوح حمایت و مقاومت و بعضا اندیکاتورها نه تنها سودآوری بالقوه استراتژی شما را به همراه دارد، بلکه به شما کمک می کند نظم و انضباط را حفظ کرده و از آن الگو پیروی کنید.

۱. شرایط بازار

درک محیط بازار یکی از مهمترین ملاحظات هنگام معاملات است. به همین دلیل است که یک بخش اساسی برای یک استراتژی سودآور تلقی می شود.

به بیان ساده، این به این معنی است که قیمت سهام یا جفت ارز ها روند رو به رشد دارند یا رنج هستند. شما می خواهید بدانید از کدام شاخص های مناسب و ابزارهای ترسیم(تکنیکال) متناسب با شرایط فعلی بازار استفاده کنید.

در یک بازار رو به رشد، قیمت دارایی ها برای مدت زمان طولانی در یک جهت خاص حرکت می کنند. در این موارد استفاده از مواردی مانند اندیکاتورهای قدرت روند، فیبوها و خطوط روند در استراتژی شما منطقی است.

در یک بازار رنج، قیمت ها معمولاً از سطح حمایت و مقاومت شدید بر می گردند. یک استراتژی معاملاتی که شامل نقاط پیووت، باندهای بولینگر یا اسیلاتورها باشد، می تواند در این مورد بهتر عمل کند.

توجه داشته باشید که تعدادی از این شاخص های تکنیکی، بسته به نحوه استفاده از آنها می توانند برای بازارهای پرطرفدار و مختلف قابل استفاده و تست باشند، بنابراین بسیار مهم است که بدانید در چه محیطی معامله می کنید!

۲. حرکت (مومنتوم)

حرکت اغلب با فیزیک همراه است و به حاصل جرم و سرعت یک جسم بستگی دارد. در معاملات، حرکت به سرعت تغییر قیمت در مدت زمان معین اثر می کند.

این را می توان با استفاده از فرمول های پیچیده ریاضی در قالب شاخص های تکنیکی و یا به سادگی و به صورت چشمی تعیین کرد.به عنوان مثال، احساس می شود که در نمودار چهار ساعته قیمت با افزایش شدیدی نسبت به گذشته، حرکت صعودی قوی تری دارد.

توجه به شتاب قیمت به شما کمک می کند تا سرعت و جهت بعدی را پیش بینی کنید. همچنین در صورت احتمال تغییر یا شکست خط روند، و همینطور قدرت در یک اصلاح، می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

۳. نقاط عطف

این موارد معمولاً به سطوح حمایت و مقاومت اشاره دارند که می توانند شما را در تنظیم قوانین ورود و خروج برای استراتژی معاملاتی راهنمایی کنند.نقاط عطف می تواند شامل سطوح فیبوناچی، نقاط پیووت، مناطق احتمال واکنش متاثر از گذشته قیمت یا اعداد روانشناختی، پرایس اکشن بر اساس شاخص های تکنیکالی یا ترکیبی از این موارد باشد.

۴. حجم(ولوم)

یکی دیگر از واحدهای مهم سیستم معاملاتی، حجم است که میزان علاقه بازار به یک دارایی خاص را ردیابی می کند. تغییرات در حجم می تواند به شما کمک کند تا بهترین زمان ها برای ورود به معاملات و زمان خروج از بازار را شناسایی کنید.میزان حجم اغلب به صورت خطوط یا میله هایی در زیر نمودار اصلی قیمت نشان داده می شود. هرچه دارایی با معامله بیشتر انجام شود، حجم آن نیز بالاتر خواهد بود.

۵. زمان بندی(تایمینگ)

زمان بندی دوره های خاصی(تایم فریم) را بررسی و انتخاب می کند که بستگی به نوع استراتژی و روحیه شما دارد.با معامله در تایم فریم های حساب شده می توانید ورودی های خود را بسته به آن تنظیم و نظم زمانی به معاملات خود وارد کنید.

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 12018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha