واریز ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود به حساب مشمولان سهام عدالت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و امور دارایی گفت: در کنار اقداماتی که هر سال انجام شده است، تاکنون در سه مرحله سود سهام عدالت به حساب سهامداران پرداخت شد که رقم کلی آن حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا؛ «علی عسکری» امروز (دوشنبه) در نشست خبری که امروز در محل وزارت امروز اقتصاد و دارایی با موضوع برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی برگزار شد، اعلام کرد: در ابتدای سال جاری و در اردیبشهت ماه، رهبر معظم انقلاب برای ساماندهی سهام عدالت، ساماندهی شرکت‌های دارای سهام عدالت در استان ها، مشارکت مستقیم مردم در سهامداری و اینکه افراد بتوانند اختیار مستقیم تری را برای سهام خود داشته باشند به وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان بورس و شورای عالی بورس اختیار دادند تا تصمیم های جدیدی را اتخاذ کنند تا زمینه ای فراهم شود که سهامداران بتوانند از سهامی که در اختیارشان است در قالب روش مستقیم و غیرمستقیم بهره مندی بهتری را داشته باشند و بتوانند در زمینه سهامداری اقداماتی را انجام دهند.

وی افزود: وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی سازی از ابتدای سال برای ساماندهی سهام عدالت وارد عمل شدند.

عسکری خاطرنشان کرد: در کنار اقداماتی که هر سال انجام شده است، تاکنون در سه مرحله سود سهام عدالت به حساب سهامداران پرداخت شد که رقم کلی آن حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و امور دارایی  با بیان اینکه مراحلی بعدی پرداخت قرار است هر چه زودتر انجام شود، اظهار داشت: برای ساماندهی و برنامه ریزی لازم است اقداماتی جدید صورت گیرد.

وی اظهار داشت: حدود ۱۹ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت روش مستقیم و حدود ۳۰ میلیون نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند.

عسکری خاطرنشان کرد: همه افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند به نوعی در سامانه سجام ثبت نام کردند وافرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند مدیریت آنها در این سهام از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت انجام می شود.

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 12014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha