۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 11994
رشد ۷۸درصدی نقدینگی سیّال

در حالی که حجم کل سپرده‌های بانکی در یک سال منتهی به آذرماه امسال ۲۷.۱ درصد بوده، سپرده‌های جاری رشد ۷۷.۹ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  فارس، سپرده‌های بانکی در پایان آذر ماه به ۳ هزار و ۶۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده که از این رقم ۵۵۲ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان سپرده دیداری (سپرده جاری و حساب خالص چک‌ها) بوده که نسبت به آذر ماه سال گذشته ۷۷.۹ درصد و در ۹ ماهه امسال ۵۱ درصد رشد داشته است.

میزان سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار هم به ۲ هزار و ۵۱۲ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان رسیده که رشد ۳۲.۳ درصدی نسبت به آذرماه پارسال و رشد ۲۲.۹ درصدی در ۹ ماهه امسال داشته است.

از این رقم، سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت با ۴۶.۳ درصد افزایش در یک سال منتهی به آذرماه به ۹۳۷ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان رسیده و سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت با رشد ۲۰ درصدی به عدد ۱۳۲۴ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان بالغ شده است.

شدت سیّالیت نقدینگی و سپرده‌ها در سال جاری رشد شدیدی داشت و در تیر ماه امسال به ۸۵.۳ درصد رسید. این رشد در آذرماه امسال به ۷۷.۹ درصد کاهش یافت اما همچنان نسبت رشد سپرده‌های جاری در مقایسه با بیش از دو برابر رشد سایر سپرده‌هاست.

* ارقام به میلیارد تومان

عنوان

آذر ماه ۹۹

درصد تغییر نسبت به آذر ۹۸

درصد تغییر در ۹ ماهه امسال

کل سپرده‌ها

۳، ۰۶۵، ۸۰۰

۳۸.۷+

۲۷.۱+

سپرده دیداری

۵۵۲، ۸۱۰

۷۷.۹+

۵۱+

سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار

۲، ۲۶۱، ۵۸۰

۲۹.۷+

۲۱.۸+

سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت

۹۳۷، ۴۲۰

۴۶.۳+

۳۲.۴+

سپرده‌ سرمایه‌گذاری بلندمدت

۱، ۳۲۴، ۱۶۰

۲۰+

۱۵.۳+

انتهای پیام/

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 11994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha