تزریق ۱۰۰۰ میلیارد ریالی به اکوسیستم فناوری و استارتاپی

در شرایطی که استارتاپ‌ها شدیدا به منابع مالی نیاز دارند، کنسرسیومی جدیدی قصد دارد هزار میلیارد ریال را به اکوسیسم استارتاپی و فناوری کشور تززیق کند؛ این سرمایه‌گذاری البته از نوع جسورانه نیست و به شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی تعلق می‌گیرد که محصول ثابت شده‌ای داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ چندی پیش رسانه‌ها از ‌ایجاد کنسرسیوم هزار میلیارد ریالی برای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر دادند. شرکت‌های مبین وان کیش و سرمایه‌گذاری مهرگان سرمایه پارس هر کدام ۴۰ درصد و شرکت ستارگان نوآوری داوین نیز ۲۰ درصد در این کنسرسیوم سهم دارند.

به گفته مسعود وکیلی‌نیا، مدیرعامل شرکت مبین وان کیش، این کنسرسیوم می‌خواهد روی شرکت‌ها و استارتاپ‌های سرمایه‌گذاری کند که افق روشنی در پیش رو داشته باشند و بتوان نسبت به آینده فعالیت آنها مطمئن بود.

او تاکید می‌کند که سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها از نوع جسورانه نیست و این کنسرسیوم قصد ندارد روی ایده‌ها سرمایه‌گذاری کند؛ در واقع استارتاپ‌هایی انتخاب می‌شوند که محصول ثابت شده در بازار داشته و سهم خوبی را از بازار به دست آورده باشند، اما در عین حال برای پیشرفت کار خود، نیازمند تزریق سرمایه جدید هستند.

وکیلی‌نیا می‌افزاید: کنسرسیوم قصد سرمایه‌گذاری در طرح‌ها، اپلیکیشن‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تولید و نشر محتوای ویدیویی، موسیقی و بازی‌های موبایلی و رایانه‌ای را دارد.

به گفته او، راهبری و مدیریت کنسرسیوم برعهده «مبین وان کیش» قرار گرفته و این شرکت، مذاکره‌هایی جدی‌ای را با تعدادی از استارتاپ‌ها انجام داده است؛ در فاز نخست نیز استارتاپ‌های حوزه تولید محتوا و سرگرمی در اولویت قرار دارند.

بازار جذاب ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی

وکیلی ادامه می‌دهد: کنسرسیوم به دنبال جذب سرمایه خارجی نیست اما شرکت مبین وان کیش در حال مذاکره با چند شرکت و اپراتور در کشورهای همسایه از جمله ترکیه، برای سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

او می‌گوید: این حوزه در ایران شرایط خوبی برای جذب سرمایه خارجی دارد و به ویژه اگر در موضوع تحریم‌ها نیز گشایشی ایجاد شود، سرمایه‌گذاران به حضور در بازار کشور و تعریف همکاری مشترک با شرکت‌های ایرانی، علاقه‌مند هستند.

انتخاب استارتاپ‌هایی که به سوددهی می‌رسند

شرکت مبین وان کیش با نماد معاملاتی اوان در بورس حضور دارد. وکیلی‌نیا در مورد تاثیر حضور این شرکت در کنسرسیوم مورد اشاره می‌گوید: تمام تلاش ما این است که شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم که در کوتاه‌مدت به سوددهی برسند. این موضوع می‌تواند باعث تقویت پرتفوی و افزایش درآمد و سودآوری مبین وان شود.

به گفته وکیلی، این شرکت با وجود شیوع کرونا و تغییر مقررات رگولاتوری در مورد ارزش افزوده، در ۹ ماه گذشته به سوددهی خوبی رسیده و او امیدوار است که حضور در این کنسرسیوم، جهشی را در درآمد و سود شرکت ایجاد کند.

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 11984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha