ویروس کرونا باعث رشد سریع اقتصادی چین در سال ۲۰۲۱ شد

صندوق بین المللی پول با اشاره به اینکه صادرات تجهیزات پزشکی مرتبط با ویروس کرونا رشد اقتصاد چین را افزایش داده است، برای پایداری این رشد اقتصادی توصیه هایی کرد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس؛  صندوق بین المللی پول اعلام کرد: با وجود پیش بینی رشد اقتصادی ۷.۹ درصدی چین این کشور باید اقداماتی انجام دهد که این رشد پایدار باشد و گرنه احتمال عقب گرد خواهد داشت.

این نهاد بین المللی توصیه کرده است: چین باید برای جلوگیری از کاهش رشد اقتصادی همچنان روی حمایت اقتصادی از شبکه های سلامت اجتماعی تمرکز کند و از سوی دیگر بانک و مقررات بانکی خود را تقویت کند تا ریسک های مالی کاهش یابد.
صندوق بین المللی پول پیشنهاد می کند که باید اصلاحات زیرساختی برای بهبود نقش بخش خصوصی هم در این کشور انجام شود و نکته مهم تر اینکه از بخش کشاورزی حمایت بیشتری صورت بگیرد.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی امسال چین پس از مقابله موفقیت آمیز با ویروس کرونا به رقم ۷.۹ درصد می رسد که بسیار سریع‌تر از اکثر کشورهای بزرگ اقتصادی دنیا است.

این صندوق با طرح این مسئله که تلاشهای چین در مبارزه با ویروس همه گیر کرونا نتیجه داد، گفته است: صادرات این کشور با رشد تقاضا برای تجهیزات پزشکی و کالاهای ساخته شده مرتبط برای مبارزه با ویروس کرونا افزایش یافت.

این نهاد بین المللی تاکید می کند که این رشد در همه زمینه ها متوازن نیست و مصارف بخش خصوصی هنوز در این کشور ضعیف است، بدهی شرکت ها افزایش و نیز کسری بودجه هم افزایش یافته است.

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 11983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha