موسوی: مجلس تحقیق و تفحص از بورس را به اتفاق آراء تصویب کند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر لزوم شفافیت عوامل مستقیم و غیرمستقیمی که در ایجاد چنین شرایطی برای بازار سرمایه نقش داشتند از نمایندگان مجلس خواست که تحقیق و تفحص از بورس را به اتفاق آراء تصویب کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا؛ سید علی موسوی با اشاره به شرایط کنونی بازار سرمایه گفت: ابتدا باید به این مهم تاکید کنم که ما و همه مسئولین باید برای اموال و دارایی مردم ارزش قائل باشیم؛ چرا که ما در انجام این وظیفه مهم در مقام و جایگاه پاسخگویی قرار داریم، بر همین اساس باید تلاش کنیم تا جلوی ایجاد هرگونه ضرر و زیان گرفته شود.

وی افزود: بورس در شرایط کنونی یکی از بخش هایی است که اموال مردم را دچار زیان کرده است، ما و مسئولین این حوزه موظف هستیم سریعا عوامل مستقیم و غیرمستقیمی که به ایجاد چنین شرایطی در بازار سرمایه دامن زده است را شناسایی کنیم و برای درمان و حل آن اقدامی مناسب در نظر بگیریم، اگر در این مهم ضعف قانونی هم وجود دارد ما نمایندگان مجلس باید به این حوزه ورود کنیم و با تقویت قانون جلوی ضرردهی بیشتر سهامداران را بگیریم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ما باید بازار سرمایه را به فرصتی برای جذب سرمایه در جهت توسعه و پیشرفت کشور تبدیل کنیم، اظهار کرد: متاسفانه در این وضعیت بازار سرمایه عده ای از خود سلب مسئولیت می کنند.

نماینده مردم ملکان در مجلس اضافه کرد: مسئولین و تصمیم گیران این حوزه سریعا باید وارد عمل شوند در غیر اینصورت جا دارد ما نمایندگان مردم در مجلس ابزار های نظارتی خودمان را فعال کنیم، من پیشنهاد دارم که تحقیق و تفحص از وضعیت بازار سرمایه به اتفاق آراء در مجلس تصویب شود تا مسائل و عوامل پشت پرده و ضعف هایی که در مدیریت این حوزه وجود دارد و نیاز به راه حل دارد روشن و شفاف شود.

۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 11961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha