افزایش ۶ درصدی تولید محصولات پتروشیمی در ۱۰ ماه ۹۹

 مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش ۶ درصدی تولید محصولات پتروشیمی در ۱۰ ماه سال ۹۹ خبر داد و گفت: روند تولید در این صنعت با وجود کرونا افزایشی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از وزارت نفت، «سیدجلال میرهاشمی» در مورد تأثیر کرونا بر تولیدات صنعت پتروشیمی اظهار کرد: خوشبختانه با اقدام‌های انجام شده، حدود ۶ درصد افزایش تولید محصولات پتروشیمی در ۱۰ ماه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال محقق شده است. حدود سه درصد از این رشد تولید مربوط به افزایش تولید واحدهای موجود بوده و بخش دیگر هم با توجه به بهره‌برداری‌های جدید انجام شده است.

وی با تأکید بر روند افزایشی تولید در صنعت پتروشیمی، افزود: امیدوارم تولید این صنعت امسال به حدود ۶۱ میلیون تن برسد که بی‌شک در صورت نبود ویروس کرونا، شاهد رشد بیشتری در تولیدات این صنعت بودیم.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی به رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی طی دوران شیوع ویروس کرونا در مجتمع‌های پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: واحدهای پتروشیمی نیز همکاری بسیار مطلوبی در رعایت الزام‌های بهداشتی و تولید مواد و وسایل بهداشتی داشته‌اند.

میرهاشمی به برنامه‌ریزی برای انجام تعمیرات اساسی واحدهای پتروشیمی در سه ماهه پایانی سال اشاره و تصریح کرد: با توجه به فصل زمستان و افزایش مصرف گاز، این برنامه سبب شد تأثیر کمبود گاز در صنعت پتروشیمی حداقلی شود و تأثیر زیادی بر فعالیت مجتمع‌ها نداشته باشد.

تولید محصولات پتروشیمی در سال جاری با توجه به بهره برداری از طرح های جهش دوم این صنعت افزایش داشته است.  

با تکمیل جهش دوم صنعت پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۰، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به ۱۰۰ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین ارزش این محصولات نیز به ۲۵ میلیارد دلار می رسد.  

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 11950

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha