تعادل نسبی نمادها در روزهای آینده / افزایش حجم عرضه در بازار بورس

رضا پور معتقد است که روند خوب بازار سرمایه در روزهای گذشته می‌تواند موجب تسلی خاطر روزهای آینده بازار بورس شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛  احسان رضا پور،‌ کارشناس بازار سرمایه وضعیت دیروز و روزهای آینده بازار بورس را تشریح کرد: «در روزهای اخیر به رغم ریزش‌های پر شتابی که بازار سرمایه در هفته اول بهمن ماه با آن مواجه بود، شاهد دوباره رسیدن قیمت‌ سهام‌ها به محدود ارزنده‌شان بودیم. پیدایش این نکته با روند افزایشی نرخ دلار همراه شد که نگرانی فعالان بازار سرمایه را نسبت به ریزش پرشتاب قیمت دلار برطرف کرد.»

وی افزود: «گزارش‌های عملکردی دی‌ماه شرکت‌ها در طی هفته گذشته، نشان دهنده عملکرد خوب شرکت‌ها در دی ماه بود که این موضوع در صورت تداوم نرخ دلار نیمایی در محدوده ۲۳ هزار تومان می‌تواند موجب شکل گیری خوش‌بینی‌ها و عملکرد خوب شرکت‌ها در بهمن و اسفند ماه باشد. تداوم چنین روندی گواه بر عملکرد خوب فصل زمستان و سود شناسایی شده شرکت‌ها در سال ۹۹ با تحرک مهمی مواجه می‌کند. همچنین بسیاری از سرمایه گذاران را ترغیب می‌کند تا با دید حضور در مجامع شرکت‌ها، برای خرید سهام‌شان اقدام کنند.»

احتمال تقویت معاملاتی و تعادل نسبی نمادها در روزهای آینده
رضاپور تصریح کرد: «افت پر شتاب بازار سرمایه در هفته گذشته در کنار گزارشات عملکردی دی ماه و ۹ ماهه شرکت‌ها، همگی دست به دست هم داد تا اعتماد به بازار سرمایه برگردد. در منظر سیاسی، تغییر رییس سازمان بورس نیز به لحاظ روانی، کمک کننده این موضوع بود.»

این کارشناس بازار سرمایه همچنین خاطرنشان کرد:«به نظر می‌رسد با افزایش نسبی قیمت‌ها طی روزهای آینده به طور مجدد شاهد پیشی گرفتن فروشنده ها در بازار باشیم. این امر می‌تواند تعادل را به بسیاری از نمادها بازگرداند.‌»

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
کد خبر: 11941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha