نرخ مالیات بر نقل و انتقال سهام تغییر نمی‌کند

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه دولت تاکنون دولت ۱۳ هزار میلیارد تومان از مالیات بر نقل‌وانتقال سهام درآمد کسب کرده است، گفت: نرخ این نوع مالیات در سال آینده تغییر نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، مالیات بر نقل‌وانتقال سهام به سهام‌های قابل واگذاری در بورس مربوط می‌شود و واگذار کننده آن سهام به این دلیل که از این واگذاری درآمد کسب می‌کند، باید این نوع مالیات را پرداخت کند.  

همچنین، لازم به ذکر است که از هر مبادله سهام و سهم‌الشرکه مالیات مقطعی به میزان چهار درصد ارزش اسمی آن‌ها وصول می‌شود و وجه دیگری به عنوان مالیات فوق، مطالبه نخواهد شد.

در این زمینه، ادارات ثبت یا دفاتر اسناد رسمی نیز باید در موقع ثبت تغییرات یا تنظیم سند انتقال، گواهی پرداخت مالیات متعلقه را اخذ و ضمیمه پرونده مربوط به ثبت یا انتقال کنند.

در این راستا، امید علی پارسا - رئیس سازمان امور مالیاتی - درباره نرخ این مالیات در سال آینده گفت: نرخ مالیات بر نقل و انتقال سهام در سال آینده نیز مانند امسال خواهد بود و تغییر چندانی نخواهد کرد، زیرا تاکنون بحثی در این خصوص مطرح نشده است و اگر اقدامی هم صورت بگیرد به منظور تقویت بورس خواهد بود.

وی افزود: دولت تا به امروز توانسته مبلغی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان از طریق مالیات‌های کسب شده از بازار سرمایه درآمد بدست آورد.

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 11930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha