واردات خودرو جزء اولویت‌ها نیست

همتی گفت: در حال حاضر کشور نیازهای ارزی مهم تری دارد، بنابراین تخصیص ارز به واردات خودرو جزء اولویت‌ها قرار ندارد و بحث واردات اصلا مطرح نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه مراسم بازدید از کارخانه ایران خودرو گفت: برنامه داریم بر مبنای زنجیره تولید، به تمام زنجیره رسیدگی کنیم و باید منابعی که در دسترس داریم در انتهای  زنجیره هزینه شود.


او بیان کرد: این روند به مرور آثار مثبتی خواهد داشت، امروز هم آمدیم تا ببینیم خودروسازسازان و تولید کنندگان چه مشکلاتی دارند تا بتوانیم  به آن‌ها رسیدگی کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: برای خودروسازان و قطعه سازان ارز اقلام اولیه تامین شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. اوراق وام یک گواهی اعتبار مولد است و یک روش تامین مالی غیر مولد به حساب می‌آید.

همتی ادامه داد:این اوراق نقدینگی ایجاد نمی‌کند، فقط از طریق توسط سیستم‌بانکی در بازار سرمایه معامله می شوند. با این‌روش ۱۰ هزار میلیارد طی چند ماه آینده در اختیار خودرو سازان قرار می‌گیرد و امیدواریم جهش خوبی در تولید ایجاد کند.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت واردات خودرو و دادن ارز تخصیصی به آن گفت: در حال حاضر کشور نیازهای ارزی مهم تری دارد، بنابراین تخصیص ارز به واردات خودرو جزء اولویت‌ها قرار ندارد و بحث واردات اصلا مطرح نیست.

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 11928

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha