کشتی ۴۳هزار تنی روغن خام در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:یک فروند کشتی حامل ۴۳هزار تن روغن خام آفتابگردان و سویا روز چهارشنبه در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا؛ امید جهان نژادیان افزود: تخلیه روغن خام وارداتی در بندر امام خمینی(ره) شروع شده و به تدریج به کارخانه‌های روغن در سراسر کشور ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه واردات روغن خام از طریق بندر امام خمینی(ره) به صورت روان ادامه دارد بیان کرد: هم اکنون ۵۷ هزار روغن خام در مخازن این بندر نگهداری می‌شود که به تدریج کار انتقال آن به نقاط مختلف کشور نیز شروع خواهد شد.

ماه‌های اخیر کمبود و گرانی روغن خوراکی در مناطق مختلف کشور مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است. هفته‌های اخیر با توزیع گسترده روغن در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای تا حدودی از کمبود روغن و جو روانی آن کاسته شده است.  

تحویل ۶۰هزار تن شکر خام به شرکت توسعه نیشکر
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از تحویل ۶۰ هزار تن شکرخام(زرد) وارداتی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان برای تصفیه و مصرف داخلی خبر داد.
جهان نژادیان افزود: واردات شکر خام وارداتی طبق برنامه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و بر اساس نیاز کشور انجام می شود.
نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون است که از این میزان ۱.۵میلیون تن شکر در داخل تولید و بقیه نیاز کشور به صورت خام وارد و به کارخانه‌های تصفیه شکر سراسر کشور ارسال می‌شود.

۶۸هزار برنج هندی در حال توزیع است
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:هم اکنون ۶۸هزار تن برنج هندی با نظارت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال توزیع در استان های کشور است.
جهان نژادیان افزود: واردات برنج هندی طبق برنامه و براساس نیاز کشور و در راستای حمایت از تولید داخلی انجام می‌شود.
حدود ۷۵ درصد غلات مورد نیاز کشور و ۹۰ درصد نهاده های دامی و طیور  مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) و به صورت فله وارد کشور می‌شود.

۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 11914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha