بایدن: سنا در دادگاه استیضاح ترامپ را مجرم نمی‌شناسد

یک رسانه آمریکایی به نقل از رئیس‌جمهور این کشور نوشته مجلس سنا احتمالاً از آرای کافی برای مجرم شناختن دونالد ترامپ در دادگاه استیضاح او برخوردار نخواهد بود.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته فکر نمی‌کند در مجلس سنای آمریکا از مجرم شناختن «دونالد ترامپ» در دادگاه استیضاح او حمایت کافی وجود داشته باشد.  

جو بایدن در مصاحبه‌ای مختصر با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت فکر نمی‌کند ۱۷ نماینده جمهوری‌خواه به مجرم شناخته شدن ترامپ رأی مثبت بدهند.  

اشاره بایدن به ۱۷ نماینده جمهوری‌خواه در مجلس سنا است که برای تصویب استیضاح ترامپ در این مجلس باید با ۵۰ سناتور دموکرات همراه شوند.  

تصویب استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس سنا مستلزم موافقت دو سوم اعضای این مجلس (۶۷ سناتور) است. ۱۰۰ کرسی سنا در حال حاضر به صورت مساوی بین نماینده‌های دموکرات و جمهوری‌خواه تقسیم شده و تأیید جرم ترامپ مستلزم آن است که علاوه بر همه ۵۰ نماینده دموکرات، ۱۷ نماینده جمهوری‌خواه هم به محکومیت او رأی بدهند.  

چنانچه رئیس‌جمهوری در دادگاه استیضاح مجرم شناخته شود از سمتش عزل شده و از تصدی مناصب فدرال در آینده محروم خواهد شد.  

ساعاتی قبل‌تر رسانه‌های آمریکا گزارش دادند مجلس نمایندگان آمریکا بندهای استیضاح ترامپ را تحویل مجلس سنا داده است.  

کنگره آمریکا حدود دو هفته پیش در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

اما حامیان ترامپ به سمت کنگره هجوم بردند و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی وارد ساختمان کنگره شدند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در همین راستا،  مجلس نمایندگان آمریکا بامداد ۲۵ دی‌ماه با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد.   این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 11898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha