بورس در انحصار افراد خاص

کارشناس بازار سرمایه گفت: چگونه سهمی که به ۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده بود به ناگاه به ۸ هزار و ۱۰۰ تومان رسید، آیا اتفاق خاصی در شرکت‌های آن رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ یاسر کتابچی کارشناس بازارسرمایه درباره وضعیت این روزهای بورس و نوسانات آن اظهار کرد: در شرایط فعلی هیچ تحلیلی نمی‌توان برای بازار انجام داد و اتفاقات و بازی‌های بازار به وضوح مشخص است.

وی با بیان اینکه صاحبان قدرت هر کاری که دوست داشته باشند در بازار انجام می‌دهند، افزود: مثال واضح این موضوع سهم "پالایش یکم" است، قیمت سهم به ۵ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش می‌یابد و سپس ۶۰ درصد بر قیمت اضافه می‌کنند اسم اینکار را چه می‌توان قرار داد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: سوالی پیش می‌آید که سهامدارانی که با قیمت ۱۰هزار تومان خرید کردند، "ناآگاه" بودند یا سهامدارانی که پس از ریزش، این سهم را فروختند! به وضوح مشخص است که یک بازی فراتر از عرضه‌وتقاضای بورسی در جریان است.

وی بیان کرد: چگونه سهمی که به قیمت ۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده بود به ناگاه به ۸ هزار و ۱۰۰ تومان رسید، آیا اتفاق خاصی در شرکت‌ها رخ داده است.

این کارشناس بازارسرمایه که نخواست نامش با بیان اینکه برخی افراد که پول در اختیار دارند هرگونه بخواهند عمل می‌کنند و هر زمان اراده کنند بازار را با رشد و منفی مواجه می‌کنند، تصریح کرد: چرا بزرگان بازار که هم سرمایه و هم سهم در اختیار دارند در این باره صحبت نمی‌کنند.

۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 11887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha