فراکاب در بورس به چه معناست؟

فراکاب مخفف چهار نماد بورس، فرابورس، کالا و انرژی هست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ فراکاب ها از بهترین شرکت های بازار سرمایه هستند، این شرکت ها جایگاه خاصی در اقتصاد ملی دارند و معروف شدن به سهم های طلایی بازار.

با توجه به اینکه اولویتی بین این چهار شرکت به جهت سرمایه گذاری نیست و به شرط، شرایط نسبتا پایدار، اقتصادی با دید یک سال به بالا در صورتی که در این نماد ها سرمایه گذاری کنید بازدهی قابل توجی در پایان سال خواهید داشت.

شرکت های فراکاب در واقع خدماتی هستند که نیاز به واردات، مواد اولیه، مشکلات صادراتی، خرید تجهیزات، ایجاد خط تولید و مشکلاتی از این قبیل ندارند.

فراکاب ها معمولان پورسانت ثابتی و درآمد دائم  از حجم معاملات انجام شده دارند و کسب می کنند. این چهار نماد جزئی از خانواده سازمان بورس هستند و هر کدام شاخص یک بازار در سازمان بورس و اوراق بهادار هستند.

نکته اصلی این چهار نماد این است که تحت هر شرایطی درآمد زایی خودشون رو حفظ می کنند این به این معنی نیست که همیشه روند صعودی دارند این نماد ها هم مثل بقیه نماد ها با عرضه و تقاضا قیمت آنها بالا و پایین می شود اما از آنجایی که این بازار ها تحت هر شرایطی تعطیل نمی شوند می شود سرمایه گذاری کم ریسک و بلند مدت روی این نماد ها سرمایه گذاری کرد.

اگر به صورت کلی جمع بندی در مورد این چهار سهم داشته باشیم در واقع با تمامی ویژگی هایی که در مورد فراکاب بیان شد این سهم ها با ریسک خیلی کم برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب هستند.

۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 11833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha