افزایش انگیزه تاجران با قوانین جدید برای بازگشت ارز صادراتی

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: در سه ماه گذشته با تصمیمات سران قوا، بازگشت ارز حاصل از صادرات تسهیل و موجب افزایش انگیزه در صادرکنندگان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، «مسعود خوانساری» در هجدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به برگزاری همایش روز صادرات در هفته گذشته، گفت: در این زمینه نیاز به انجام آسیب‌شناسی وجود دارد تا جایگاه صادرات در اقتصاد مشخص شود.

وی افزود: میزان صادرات در سال‌های اخیر به‌خصوص تا سال ۱۳۹۷ افزایش منطقی داشت اما در دو سال گذشته با وجود مشکلات ارزی و جهش نرخ آن صادرات رشد مورد انتظار را پیدا نکرد.  

خوانساری تاکید کرد: البته در سه ماه گذشته با تصمیمات سران قوا، صادرات تسهیل شد و اقدامات مناسبی در زمینه تهاتر و بازگشت ارز حاصل از صادرات صورت گرفت که موجب افزایش انگیزه در صادرکنندگان شده است.

به گفته وی، نداشتن ثبات در بازار فعلی و کاهش قیمت ارز در داخل کشور ابهاماتی را برای صادرکنندگان به وجود آورده که برنامه ریزی تجار را با مشکل مواجه کرده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به کاهش شیوع ویروس کرونا در کشور، تصریح کرد: از یک سو تدابیر ستاد ملی مقابله با کرونا و از سوی دیگر رعایت دستورالعمل ها توسط مردم موجب کاهش جانباختگان شده است.

وی افزود: البته باید درباره واکسیناسیون عمومی زودتر تصمیم‌گیری شود تا همانطور که در همه جهان برنامه آغاز، پایان و نحوه انجام آن تعیین شده است ایران نیز وضعیت برنامه خود را از ابهام خارج کند.

وی با بیان اینکه واکسن به موضوعی سیاسی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم دولت برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه انجام دهد و دغدغه ۸۰ میلیون نفر را هرچه زودتر شفاف‌سازی و مشخص کند تا آرامش به کشور بازگردد.

رییس اتاق بازرگانی تهران همچنین با اشاره به قطع برق در هفته اخیر، اظهار داشت: شکایات بسیاری در این زمینه از سوی بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی داشتیم؛ واحدهایی که بدون اطلاع برق آن‌ها قطع‌ شد و صدماتی به تولید و صنایع مختلف وارد کرده بود.

وی با بیان اینکه علل مختلفی در این زمینه مطرح شده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه شفاف سازی لازم انجام نشده و همه‌چیز در ابهام باقی مانده است و این درحالی است که مردم اخبار را از فضای مجازی دنبال می کنند که موجب عدم اطمینانی در جامعه شده است.

۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 11821

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha