حدود ۲۰ استان کشور در بودجه ۱۴۰۰ با کاهش شدید بودجه مواجه می شود

نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تجدید نظر در احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه در بخش بودجه مناطق محروم گفت که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ حدود ۲۰ استان کشور با کاهش شدید بودجه مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، علی اصغر خانی در جلسه علنی امروز دوشنبه در تذکری شفاهی اظهار کرد: در اصلاح ساختار بودجه شاخص ها بر اساس محرومیت، جمعیت معکوس درآمد سرانه، نرخ بیکاری و عدم توسعه استان در نظر گرفته شده که با این مبنا حدود ۲۰ استان کشور در بودجه ۱۴۰۰ دچار کاهش بودجه شده اند.

وی این ۲۰ استان را از جمله استان های محروم کشور دانست و گفت که این استان ها شامل سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، اردبیل، یزد، خوزستان، کرمان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گیلان، مازندران و سمنان می شود.

این نماینده مجلس با قدردانی از شورای نگهبان برای بازگشت طرح مربوط به اصلاح ساختار بودجه گفت: در حال حاضر ۲۰ تا ۳۰ درصد بودجه این استان ها با کاهش اعتبار مواجه شده اند. لذا پیشنهادم این است که در طرح اصلاح ساختار بودجه اصلاحات اعمال شود و بودجه به صورت عادلانه بین استان ها از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده تخصیص یابد.

۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 11804

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha