تولید ۴ میلیون و ۷۵۵ هزار بشکه میعانات گازی از فاز یک پارس جنوبی

سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در هفت ماه سال جاری بیش از ۴ میلیون و ۷۵۵ هزار بشکه میعانات گازی در فاز یک تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد سید بهروز حیدری با بیان اینکه در این مدت میزان تولید گاز شیرین پالایشگاه اول ۵۰۲۳ میلیون متر مکعب تولید گاز بوده است، افزود: با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده تولید گاز شیرین فاز یک پارس جنوبی در حال حاضر بیش از تعهد تولید است.

وی با اشاره افزایش تولید این پالایشگاه در سال جاری اظهار کرد: تولید گاز در فاز اول در حال حاضر روزانه بطور متوسط ۱.۵ درصد بیشتر از تعهد تولید است.

سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه فاز اول در راستای افزایش و پایداری تولید اقدامات مهمی انجام داده است، تصریح کرد: انجام تعمیرات اساسی در زمان مقرر و بدون حادثه انجام PPM های دوره‌ای ا زمهم‌ترین فعالیت‌ها در این زمینه است.

حیدری با بیان اینکه گاز ورودی به پالایشگاه ابتدا از میعانات گازی جدا و سپس در دو واحد عملیاتی تصفیه می شود، گفت: روزانه ۲۵ میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده توسط یک خط لوله ۵۶ اینچ وارد شبکه سراسری و ۴۰ هزار بشکه میعانات گازی پس از عبور از دو واحد تثبیت میعانات گازی به مخازن ذخیره سازی جهت صادرات ارسال می شود.

وی افزودک همچنین H۲S جدا شده در واحد شیرین سازی به واحد های باز یافت گوگرد هدایت و روزانه ۲۰۰ تن گوگرد به صورت دانه بندی شده تولید و توسط کامیون به انبار مکانیزه گوگرد منتقل می شود.

۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 11778

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha