بازار و ترس از ریسک "بازگشایی‌ها"

مدیرعامل کارگزاری شاخص سهام با بیان اینکه بازگشایی نمادهای شستا، پالایشی‌ها و انرژی سه می‌توانند موجب تسریع در روند بازگشت بازار شود، گفت: با بسته بودن این نمادها، ریسک باز شدن این نمادها بازار را تهدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز، فاطمه اسکندری اظهار کرد: صف‌های فروش همچنان به صورت هیجانی از سوی سهامداران در حال انجام است از طرفی صندوق‌ها نیز ناچار برای نقدشوندگی سهم عرضه کنند.

مدیرعامل کارگزاری شاخص سهام افزود: سهامداران حقیقی باید بدون هیجان صبر پیشه و با تحلیلگران بازار مشورت کنند و در برگشت بازارسهم‌های بنیادی خریداری کرده تا اگر در صورتی که در ضرر هستند جبران شود.

وی با اشاره به حمایت‌هایی که از بازار در حال انجام است، گفت: تلاش‌هایی در حال انجام است، اما این تلاش‌ها کافی نیست فشار فروش زمانی از بین می‌رود که چندبار صف فروش‌ها جمع شود، با این حجم از معاملات کار بازار بسیار سخت است و نقدینگی بیشتری برای حمایت از بازار نیاز است.

اسکندری درباره عرضه حقوقی‌ها خاطرنشان کرد: زمانی که قیمت‌ها کاهش می‌یابد حقوقی‌های با پرتفوی بالا با تحلیلی که دارند در این قیمت‌ها فروش انجام نمی‌دهند مگر اینکه ناچار باشند.

مدیرعامل کارگزاری شاخص سهام درباره بازگشایی نمادهای پالایشی، شستا وانرژی ۳ تصریح کرد: عدم بازگشایی این نمادها موجب کشدار شدن بازار می‌شود اگر این نمادها بازگشایی شوند می‌توانند موجب تسریع در روند بازگشت بازار شود، اما در حال حاضر با بسته بودن این نمادها، ریسک باز شدن این نمادها بازار را تهدید می‌کند.

اسکندری درباره مصوبه ورود بانک‌ها به بازر سرمایه بیان کرد: این مصوبه تاثیر مثبتی بر بازار دارد، اما نیازبه زمان دارد و هر اقدامی نیاز به گذراندن پروسه‌هایی است که نیازمند زمان است.

وی به احتمال فراوان طی یک تا دو هفته آینده بازار به متعادل و نقدشوندگی آن برگردد، گفت: برای برگشت بازار نیاز به یک زمان یک ماهه است.

۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 1176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha