عرضه اولیه بعدی در بورس چیست؟ / فهرست نمادهای در انتظار عرضه اولیه

پس از عرضه اولیه سپیدار، سهامداران منتظر عرضه اولیه چه نماد دیگری هستند؟ آیا ممکن است در آینده نزدیک شاهد عرضه اولیه جدید دیگری باشیم؟ آیا اصلا اکنون زمان مناسبی برای عرضه اولیه در بازار سهام است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با عرضه اولیه در بازار سهام گفته است: فعلا بازار به دلیل اینکه پول در بازار سهام نیست توانایی عرضه اولیه را ندارد و لغو عرضه اولیه اپال کار هوشمندانه‌ای بود زیرا چهار هزار تا ۵ هزار میلیارد تومان پول لازم داشت. عرضه اولیه در شرایط فعلی بازار سهام کار درستی نیست چون پول جدید وارد بورس نمی‌شود بلکه سهامداران سهم‌های خود را برای خرید عرضه اولیه می‌فروشند و این موضوع باعث انباشت عرضه خواهد شد.

این کارشناس در رابطه با روش عرضه نمادهای در صف عرضه اولیه گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد نمادهای در صف عرضه اولیه نمادهای کوچک هستند که سرمایه آنها زیر هزار میلیارد تومان است. می‌توانند این نمادها را به صندوق‌های درآمد ثابت عرضه کنند و مردم را به سرمایه‌گذاری در این صندوق تشویق کنند. از طرفی صندوق‌های درآمد ثابت حرفه‌ای هستند و این موضوع باعث می‌شود نمادها را با ارزندگی زیاد بخرند، چرا که تجربه نشان داده نماد وسپهر با قیمت بالا عرضه شد و حالا به زیر قیمت پذیره‌نویسی رسیده است.

در همین حال در هفته اخیر عرضه اولیه سپیدار انجام شد و لیستی از نمادهای در انتظار عرضه اولیه نیز وجود دارند.

عرضه اولیه اپال (شرکت اوپال پارسیان سنگان) که اخیرا ناگهان لغو شد، استقلال و پرسپولیس، پتروشیمی‌ الوند، شرکت پالایشی ستاره خلیج فارس، شرکت حمل و نقل ریلی رجا، پتروشیمی اروند، شرکت تامین‌سرمایه تمدن، شرکت صنایع غذایی کورش، فروشگاه شهروند و روزنامه همشهری از مهمترین عرضه‌ اولیه‌های احتمالی امسال هستند که تاکنون گمانه‌هایی درباره آنها منتشر شده است.

با این حال طبق آخرین اخبار به نظر می‌رسد از میان این لیست عرضه اولیه غکورش، هلدینگ سیمان غدیر و سپس شاید تپسی از همه نزدیکتر باشد.

از سوی دیگر طبق آخرین اطلاعات بزرگترین عرضه اولیه امسال یعنی ستاره خلیج فارس احتمالا در زمستان امسال انجام خواهد شد.

۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 11719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha