افزایش قیمت نفت با افت ذخیره‌سازی نفت در جهان

 قیمت نفت که روز گذشته تحت تاثیر افزایش مبتلایان به کرونا در جهان با افت قیمت همراه شده بود، ‌امروز و با توجه به کاهش ذخیره نفت خام در دنیا گران شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا؛ قیمت نفت این روزها در میانه کانال ۵۰ دلاری در نوسان است و به تعادل رسیدن قیمت نفت بیش از هر فاکتور دیگر،  مدیون ایجاد تعادل نسبی در عرضه و تقاضاست.

هنوز هم تقاضا برای نفت به دلیل شیوع کرونا شکننده است، اما کاهش تولید اعضای اوپک پلاس در کنار دست و دلبازی عربستان برای خروج یک میلیون بشکه نفت این کشور از بازار، باعث شده تا قیمت‌ها متعادل شود.

شیوع گونه‌های جدید از ویروس کرونا از انگلستان گرفته تا آفریقا و ژاپن،  نگرانی‌ها را مبنی بر بی‌اثر بودن واکسن‌ های ساخته شده بیشتر کرده و همین موضوع موجب آن شد تا معامله‌گران بازار نفت با احتیاط وارد خرید و فروش شوند.

بنابراین کاهش ذخیره‌سازی نفت در آمریکا و سایر نقاط جهان، قیمت نفت را در معاملات امروز تقویت کرده است و نفت برنت امروز ۰.۷ درصد گران شد و ۵۶ دلار وپنج سنت قیمت خورد.

نفت شاخص آمریکا نیز با رشدی ۰.۸ درصدی به ۵۲ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید.

 بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود از روند رشد و توسعه اقتصادی در سال جدید میلادی( ۲۰۲۱) پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی جهان امسال حدود چهاردرصد باشد. سال ۲۰۲۰ اقتصاد جهان حدود ۴.۳درصد کوچک‌تر شده بود. عمده دلیل رشد اقتصادی مثبت در سال جاری میلادی، توزیع واکسن، اتخاذ تدابیر سختگیرانه‌تر و اعمال محدودیت‌ها برای قطع زنجیره انتقال ویروس است.

افزایش رشد اقتصادی می تواند تقاضا را برای نفت خام افزایش داده و زمینه را برای رشد قیمت ها تا ۶۰ دلار بسیار زودتر آنچه تا پیش از این پیش بینی می شد فراهم کند.

۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 11714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha