آغاز پذیره‌نویسی صندوق "زرین کوروش" در هفته جاری

پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری در سهام قابل معامله زرین کوروش، تحت مدیریت شرکت سبدگردان کوروش، با نماد «زرین» در بازار فرابورس از سه‌شنبه ۲۳ دی ۹۹ انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ عضو هیئت‌مدیره سبدگردان کوروش گفت : این شرکت در راستای تکمیل زنجیره خدمات خود به مشتریان، پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدام به پذیره نویسی اولین صندوق سرمایه گذاری در سهام خود با عنوان "زرین کوروش" خواهد کرد.

ابراهیم ابراهیمی افزود: پذیره نویسی این صندوق که از نوع صندوق های قابل معامله (ETF) سهامی است، از ۲۳ تا ۲۷ دی ماه از طریق کلیه کارگزاری های سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص جایگاه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه  اظهار داشت: با توجه به تحولات مستمر بازار سرمایه در سال های اخیر شناخت از نقش و کارکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در میان اهالی  بازار سرمایه افزایش یافته است اما کماکان عامه مردم شناخت کاملی از این ابزار سرمایه‌گذاری ندارند و برای آشنایی بیشتر نیاز به کار تبلیغاتی و همکاری ارکان حاکمیتی و عملیاتی بازار سرمایه است.

ابراهیمی این ابزار سرمایه‌گذاری را مناسب افرادی دانست که تخصص فنی و زمان لازم را برای بررسی و تحلیل جهت بهره بردن از پتانسیل های بازار سرمایه ندارند و با استفاده از خدمات مدیریت حرفه ای این صندوق ها به صورت غیرمستقیم اقدام به سرمایه گذاری در بورس می کنند.

این عضو هیئت‌مدیره سبدگردان کوروش با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت بالای تجمیع منابع صندوق‌ها امکان افزایش تنوع‌بخشی و کاهش ریسک فراهم است، ادامه داد: صندوق های در سهام به دلیل داشتن پتانسیل بهره برداری از رشد بازار سرمایه در واقع همبستگی بالایی با وضعیت بازار سرمایه و شاخصه های کلان اقتصادی دارند.

 ابراهیمی خاطرنشان کرد: تنوع صنایع موجود در بازار سرمایه و روندهای درآمدی مختلف این صنایع و سوق گیری صندوق ها به ایجاد پرتفوی متنوع سرمایه گذاری، موجب شده است  برآیند عملکرد صنایع موجود در این صندوق ها مشخص باشد.

وی افزود: همان گونه که از آمار و شواهد هم بر می آید صندوق های سرمایه گذاری به دلیل مدیریت متمرکز و ساختارهای رسمی خود در طی سالیان اخیر همواره عملکرد بهتری از خود نشان داده اند.

ابراهیمی همچنین  در این گفت و گو با اشاره به مزیت های کلی بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به تجربه‌های متعدد در سطح جهان و ایران، بازار سرمایه همواره از بازدهی مطلوب‌تری نسبت به سایر بازارهای موازی همراه بوده است و با درنظر گرفتن افق سرمایه‌گذاری مناسب،  شاهد رضایت سرمایه‌گذاران در صندوق ها نیز خواهیم بود.  

۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 11690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha