رشد بیش از ۵۹ درصدی تولید ماشین لباس‌شویی

بررسی آمارهای رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۷۶۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین لباس‌شویی از ابتدای امسال تا پایان آذرماه و رشد ۵۹.۱ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مدت مشابه پارسال ۴۸۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه لباس‌شویی تولید شده بود.

در این مدت، کارخانجات داخلی ۹۰۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه تلویزیون تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (تولید ۵۷۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه تلویزیون) رشد ۵۷.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین تولید یخچال و فریزر به عنوان یکی دیگر از اقلام اصلی و پر مصرف لوازم‌خانگی در کشور در این مدت به یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسید. تولیدی که در مقایسه با ۹ ماهه ۹۸ رشد ۲۸.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

با این حال، تولید کولر آبی در ۹ ماهه امسال افت ۸.۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ثبت کرد و به ۷۸۶ هزار و ۱۰۰ دستگاه رسید.

چهاردهم آذرماه امسال بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی پس از چهار روز فعالیت به کار خود خاتمه داد. آنچه مشهود بود فرصت‌سازی شرکت‌های ایرانی در غیاب خارجی‌ها در شرایط تحریم، با عرضه محصولات جدید و با فناوری‌های روز جهان بود که ثابت کردند از گردونه رقابت‌های جهانی عقب نیستند.

با توجه به در اختیار داشتن سهم حدود ۴۰ درصدی خارجی‌ها در بازار ایران، خروج برندها از کشورمان در ابتدا رکودی در بخش تولید حاکم کرد. با این حال در ادامه، این صنعت خود را پیدا کرد و با گذشت حدود دو سال از تحریم‌ها، امروز سهم بسیاری از برندها در بازار کشور افزایش یافته است.

در همین رابطه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که امروز نه‌تنها کمبود تولید ناشی از ترک کشور از سوی شرکت‌ها جبران شده، بلکه مقایسه آمارها با سال ۹۶ (پیش از آغاز دور تازه تحریم‌ها) رشد ۱۵ درصدی تولید را نشان می‌دهد.

پارسال بیش از ۹ میلیون دستگاه لوازم‌خانگی کوچک و بزرگ در کشور تولید شد و به گفته مسوولان وزارت صنعت، هدف‌گذاری امسال رساندن این رقم به ۱۲ میلیون دستگاه است.

۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 11689

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha