مدافعان سابق رشد قیمت بیت کوین از سقوط ۵۰ درصدی آن صحبت می‌کنند

طی روزهای گذشته قیمت بیت‌کوین افزایش شدیدی داشته و حتی توانسته رقمی معادل دو برابر رکورد قبلی خود را که در سال ۲۰۱۷ ثبت کرده بود بشکند اما حالا کارشناسان می‌گویند ممکن است در سال ۲۰۲۱ شاهد سقوط قیمت بیت کوین باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس؛  کارشناسان موسسه فانداسترات گلوبال، می‌گویند ممکن است برای سال جاری و پس از آنکه شاهد رشد سنگین قیمت بیت کوین طی هفته‌های گذشته بودیم، سقوط قیمت این ارز مجازی را تجربه کنیم.  

آنها می‌گویند با توجه به آنکه ممکن است روند رشد قیمت بیت کوین به  عنوان مشهورترین ارز مجازی پایان نیافته باشد، هنوز معلوم نیست که چه زمانی شاهد سقوط قیمت آن باشیم.  

چند هفته‌ای است که شاهد رشد قیمت بیت کوین در بازار جهانی هستیم به گونه‌ای که از روز ۱۶ دسامبر رشد قیمت بیت کوین آغاز شده و ابتدای سال جاری رقم ۲۹ هزار دلار را شکست.

کارشناسان این موسسه سپس پیش بینی کردند که خیلی زود قیمت بیت کوین از مرز ۴۰ هزار دلار عبور خواهد کرد و بیت کوین هم با رشد ۴۰ درصدی کمتر از ۱۰ روز این پیش بینی آنها را تحقق بخشید.

تام لی، کارشناس ارشد فانداسترات حالا می‌گوید که از امروز تا پایان سال ۲۰۲۱ سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای مجازی و بیت کوین باید خود را برای سقوط احتمالی قیمت بیت کوین با همان سرعتی که رشد کرده بود آماده کنند.  

لی می‌گوید: بیت کوین یک دارایی با نوسان بسیار بالاست. پیش بینی ما برای دارایی‌های پرریسک طی سال جاری این است که بازارهای سهام رشد قابل توجهی را تجربه خواهند کرد و تا ماه ژانویه یا حداکثر تا ماه آوریل به بیشینه خود خواهند رسید و از آن به بعد شاهد افت بازارها خواهیم بود.

وی پیش بینی کرد: شاخص S&P در این مدت به رقم ۴ هزار واحد خواهد رسید و در صورتی که پس از آن ۱۰ درصد افت کند، بیت کوین سقوط بسیار سنگین‌تری را تجربه خواهد کرد و ممکن است ۴۰ تا ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست بدهد.  

لی می‌گوید: درواقع این یک اصلاح در قیمت ارزهای مجازی خواهد بود. در نوامبر سال ۲۰۱۹ و مارس ۲۰۲۰ هم قیمت بیت کوین همگام با سقوط بازارها در روزهای نخست شیوع کرونا ۴۰ درصد سقوط کرده بود.

لی همچنین پیش بینی کرده پس از سقوط قیمت بیت کوین دوباره شاهد رشد قیمت آن خواهیم بود.

وی می‌گوید: روند بهبود رشد قیمت آن به گونه‌ای خواهد بود که قیمت بیت‌کوین در پایان سال جاری بالاتر از رقم فعلی خواهد بود.  

این کارشناس اقتصادی می‌گوید: اگر شاهد تکرار اتفاقات سال ۲۰۱۷ باشیم، من فکر می‌کنم که بیت کوین حداقل ۳۰۰ درصد رشد کند. البته قرار نیست این رشد به صورت شارپ و مداوم اتفاق بیفتد. این روند نوسانی خواهد بود اما تا پایان سال بیت کوین رشد بیشتری خواهد داشت.  

در ماه دسامبر، رافائل شولتز کرافت، کارشناس ارشد موسسه گلاسنود، اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ تعداد کل بیت کوین‌های در حال مبادله در بازار جهانی نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.  

ورود موسسات سرمایه‌گذاری و شرکت‌هایی نظیر میکرواستراتژی باعث رشد بازار بیت کوین شده؛ چراکه آنها تعداد زیادی از بیت کوین‌های بازار را جمع کرده و تقاضا را افزایش داده‌اند و این در حالی است که از طرف عرضه شاهد افت شدید بوده‌ایم و این مسئله در حال اثرگذاری بر بازار است.

۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 11670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha