نامه حناچی به شورای شهر برای ادامه بهره برداری از ۲۷۴ملک واگذار شده شهرداری

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از ارسال نامه اخذ مجوز ادامه بهره برداری از املاک شهرداری به شورای شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا؛  محمدرضا جوادی یگانه؛  درباره سرانجام املاکی که حق بهره برداری آن از سوی شهرداری تهران به افراد غیر سپرده شده بود، گفت: براساس بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، به شهرداری ها اجازه داده شده است که با شرایط مشخص، حق بهره برداری از  زمین و املاک خود را در اختیار مؤسساتی با کارکرد اجتماعی، فرهنگی و هنری  قرار دهد که تمام املاک واگذار شده در شهرداری تهران نیز بر اساس این بند بوده است.

وی بیان کرد: بلافاصله بعد از فعالیت شورای شهر پنجم درسال ۹۶ یک مصوبه داشتند که بر اساس آن شهرداری موظف شد هر ملکی را که می خواهد واگذار کند، از شورا مجوز بگیرد و در مورد سرانجام واگذاری ملک های قبلی نیز گزارش ارائه کند،  بر همین اساس این وظیفه یعنی تهیه گزارشی از وضعیت املاک واگذار شده،   بر عهده معاونت اجتماعی گذاشته شد که در این زمینه کمیسیونی برای بررسی املاکی که در قالب بند ۶ ماده ۵۵ واگذار شده بود،  تشکیل شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در این کمیسیون تمامی املاکی که حق واگذاری از آنها واگذار شده بود، بررسی و تعیین تکلیف شد، گفت: در ۱۵ مهرماه سال جاری، شهردارتهران لایحه ای را در مورد وضعیت املاک واگذار شده به شورای شهر ارسال کرد که در آن لایحه املاک به سه دسته تقسیم بندی شدند که ما در این گفت و گو در مورد املاکی که در قالب بند۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها حق بهره برداری از آنها واگذار شده، صحبت می کنیم.

وی گفت: شهرداری تهران در سنوات گذشته براساس بند ۶ قانون ۵۵ شهرداری ها، املاک و زمین هایی را به موسسات، خیریه ها و افراد واگذار کرده بود که بخشی از این املاک در حوزه فعالیت های اجتماعی  و فرهنگی شهرداری قرار دارد همچون ورزشگاه ها، مراکز بهاران، فرهنگسراها و... که در حوزه عمل فعالیت اجتماعی شهرداری تهران قرار دارند که این مراکز با رعایت مواد قانونی و براساس آئین نامه در مزایده یا مناقصه واگذار شده بودند.

جوادی یگانه با تاکید بر اینکه در برخی واگذاری ها تخلفاتی مشهود است که موضوع بازپس گیری از سوی سازمان املاک در حال پیگیری است، افزود: در این میان برخی املاک شناسایی شدند که ادامه بهره برداری از آنها توسط افراد غیر نیازمند اخذ مجوز از شورای شهر است که این املاک در قالب نامه ای جدید در هفته آینده به شورای شهر ارسال خواهد شد.

وی توضیح داد: در میان این املاکی که نیازمند اخذ مجوز هستند، بخشی از املاک به نهادهایی همچون پلیس، بهزیستی و... در راستای انجام ماموریت هایشان واگذار شده و همچنین املاکی هم به خیریه ها، سمن ها، مساجد و... واگذار شده که برای ادامه بهره برداریشان نیازمند اخذ مجوز از  شورای شهر تهران هستند.

جوادی یگانه در مورد املاکی که به نهادها واگذار شده گفت: عدد کل فهرستی که در قالب نامه به شورا ارسال می شود  ۲۷۴ مورد است که شامل ۱۲۷ ملک در اختیار ارگان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی و ۱۴۷ ملک قابل واگذاری مصداق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری است که ۶۹ مورد از آنها مراکز مذهبی مسجد، حسینیه، هیات و حوزه علمیه هستند و بقیه  که حدود ۷۸ مورد است، شامل مجموعه‌های عام‌المنفعه، خیریه ها، مراکز درمانی و بهداشتی، سمن‌ها و انجمن‌ها و موسسات علمی، فرهنگی و هنری می شود.

معاون شهردار تهران افزود: شهرداری تهران در لایحه قبلی در مورد تمامی املاک شهرداری که در اختیار دیگران است گزارشی به شورای شهر داده و حالا در این نامه جدید می خواهیم اجازه بهره برداری از املاک واگذار شده را برای نهادها و سازمانهایی که حسن رفتار آنها ثابت شده، دریافت کنیم.

۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 11635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha